Wij zitten in de collectieve en budgetbeheer via het OCMW.
Ten tijde van het ingaan van de collectieve lag het inkomen gemiddeld op de 2000 Euro en ontvingen wij 1750 Euro aan leefgeld.
Toen was mijn dop en mijn kindergeld nog niet geregeld en de afgelopen maanden zijn deze er dus bijgekomen.
Ik heb een 3100 Euro aan achterstallige kindergeld gekregen welke door de collectieve wel werd doorgestort naar het OCMW maar waarvan ik slechts een klein deel heb onvangen (150 euro voor kleding voor 4 personen!!) en de rest zijn schulden van betaald.
Het gemiddelde inkomen is nu ongeveer 25 a 2600 Euro inclusief kindergeld (2 kinderen/tweeling)
Nu krijgen wij echter nog steeds maar 1750 doorgestort (waarvan OCMW alles betaald maar de vaste kosten nog eens niet kan dekken) en het kindergeld hoor ik niks over. Een keer heb ik gehoord dat het OCMW dit ontvangt maar ik zie hier zelf dus niets van terug.
Met 2 kinderen van 7 vind ik dit toch een beetje vreemd want ze groeien natuurlijk als kool en ik kan alles van mijn week geld doen van het OCMW
(150 euro per week voor 4 personen waarvan 1 internationaal chauffeur die dus ook nog onderweg moet eten ook)
Ik vind het een beetje krom dat er schulden worden betaald van het geld dat bedoeld is om je kinderen te verzorgen.
Is dit de normale gang van zaken of klopt het dat ik dit een beetje een vreemde gang van zaken vind?