Collectieve schuldenregeling en achterstal onderhoudsgeld

meljon
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Collectieve schuldenregeling en achterstal onderhoudsgeld

#1 , 09 sep 2016 12:46

Beste

Ben ren einde raad.
Even een schets. Vader van de kinderen moet onderhoudsgeld betalen.maar is al 8000 euro achter.

Heb alles geprobeerd loonbeslag= geen werk meer.
Deurwaarder beslag inboedel= geen domicilie meer.
Davo= collectieve schuldenregeling.
Ok maar blijkt dus dat hij de achterstal niet in zijn aanvraag heeft ingediend dus zelf via advocaat gedaan.hiervan nog geen nieuws.zijn bemiddelaar niet blij.
Blijkt nu dat de bemiddelaar de lopende onderhoudsgeld niet wil betalen.

Zijn antwoord hierop is: "ik hou een deel van de inkomsten van meneer in voor de schulden al de rest wordt naar hem gestuurd en hij moet zijn kosten betalen"

Ex heeft sinds 3maanden collectieve nog niets betaald.dus naar mijn weten een nieuwe schuld gemaakt en aan het maken.

Er is een vonnis ivm onderhoudsgeld en ik ga om de 2maanden aangifte doen bij de politie wegens niet betalen.maar hiervan geen nieuws ontvangen.

Ben ten einde raad.

Bedankt en prettige dag

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 09 sep 2016 13:55

U kan beslag laten leggen op zijn leefgeld via de deurwaarder. Politie heeft daar geen bevoegdheid voor.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

meljon
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 sep 2016 17:07

Ook als mijn ex in collectieve schuldenregeling zit uitgesproken door een rechtbank?dacht dat de deurwaarder geen beslag kon doen dan.

Ivm de politie doe ik dit voor familieverlating.wegens dat het niet betalen van onderhoudsgeld een strafbaar feit is.

Mvg

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”