onroerend beslag na vonnis ivm onderhandse lening

doug78
Topic Starter

onroerend beslag na vonnis ivm onderhandse lening

#1 , 04 aug 2016 20:46

Ik heb twee maanden geleden een vonnis betekend gekregen na uitspraak over een onderhandse lening. Het gaat over een bedrag van een 12.500 Eur. Het gaat hier dus over een som die ik leende bij iemand en waarover er discussie was, uitspraak in mijn nadeel, uitvoerbaar bij voorraad en geen beroep aangetekend.
Ik heb al diverse afbetalingen in dossiers lopen en ik stelde de deurwaarder voor om maandelijks 400 eur te betalen. Ik heb dit reeds twee maal gedaan. De advocaat van de tegenpartij is gewoonweg niet bereid om welke betalingsfaciliteiten dan ook toe te staan.
De deurwaarder zegt dat hij onmachtig is en er zal volgende week een voorafgaand roerend beslag volgen eens zij die nodige attesten hebben.
Wat houdt dit in ?? Ik heb een eigendom met een hypotheek, hoe gaat dit in zijn werk ? Wordt er eerst nog voor de beslagrechter verschenen ? Krijg ik nog een kans om het alsnog in afbetalingen recht te zetten ? Het gaat om een grote som maar toch niet om de waarde van een huis ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 aug 2016 20:49

Is het nu wel een roerend of onroerend?
Je vermeldt de twee dooreen.
Ik vermoed dat het een roerend beslag zal zijn....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken

#3 , 04 aug 2016 21:17

Er kan ook loonbeslag gelegd worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

doug78
Topic Starter

#4 , 05 aug 2016 08:02

Het is dus wel degelijk onroerend beslag , ik ben kleine zelfstandige

bosprocureur

#5 , 05 aug 2016 08:26

Ik vrees ook een beetje dat dit problemen kan geven met de instelling die u een hypotheeklening gaf. Houd vooral die zaak in orde, indien mogelijk.

doug78
Topic Starter

#6 , 05 aug 2016 09:44

Ik wil best verder afbetalen maar de tegenpartij wil niks maar dan ook niks toestaan. Kan ik nergens een mogelijkheid tot correcte afbetaling afdwingen ?

doug78
Topic Starter

#7 , 05 aug 2016 09:45

En komt er nog een beslagrechter tussen of hebben ze dat niet meer nodig ?

sloeberken

#8 , 05 aug 2016 10:01

Jij kan zelf naar de beslagrechter gaan, en daar een afbetalingsplan vragen. Om verzet aan te tekenen tegen beslag, dan moet je naar een deurwaarder gaan.

http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/f ... _goed.html

doug78
Topic Starter

#9 , 05 aug 2016 10:50

Dank, u stuurt mij een link voor roerend beslag, het gaat dus wel over onroerend beslag.
Dus als ik het goed begrijp kan ik , eens de deurwaarder mij kennis geeft van het onroerend beslag ZELF verzet aantekenen ?

doug78
Topic Starter

#10 , 05 sep 2016 14:48

Nogmaals een vraag ivm deze zaak. k heb twee maanden geleden een vonnis betekend gekregen na uitspraak over een onderhandse lening. Het gaat over een bedrag van een 12.500 Eur. Het gaat hier dus over een som die ik leende bij iemand en waarover er discussie was, uitspraak in mijn nadeel, uitvoerbaar bij voorraad en geen beroep aangetekend.
Ik heb al diverse afbetalingen in dossiers lopen en ik stelde de deurwaarder voor om maandelijks 400 eur te betalen. Ik heb dit reeds twee maal gedaan. De advocaat van de tegenpartij is gewoonweg niet bereid om welke betalingsfaciliteiten dan ook toe te staan.
De deurwaarder zegt dat hij onmachtig is en er zal volgende week een voorafgaand onroerend beslag volgen eens zij die nodige attesten hebben.
Wat houdt dit in ?? Ik heb een eigendom met een hypotheek, hoe gaat dit in zijn werk ? Wordt er eerst nog voor de beslagrechter verschenen ? Krijg ik nog een kans om het alsnog in afbetalingen recht te zetten ? Het gaat om een grote som maar toch niet om de waarde van een huis ?

De deurwaarder wil zelfs geen afbetaling meer aannemen, ik stond daar met mijn centen. Ze zeggen dat ze instructies gekregen hebben. De advocaat van de tegenpartij weigert nog maar iets te zeggen of te doen.

Mijn vraag is ... eens er onroerend beslag is , wordt er nog langs de beslagrechter gepasseerd ? Kan ik er nog iets aan doen om dan alsnog via die rechter een afbetalingsplan te verkrijgen. Het gaat wel niet over een hypothecaire schuld of zo dus vrees ik of er wel een verzoeningsmogelijkheid is ?

sloeberken

#11 , 05 sep 2016 21:40

Na beslag kan je verzet aantekenen bij de beslagrechter, of hij een afbetalingsplan aanvaard is niet zeker.
Denk dat je best een oplossing bedenkt zo snel mogelijk, want de kosten lopen op.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”