Procedure splitsing CSR

webwakko
Topic Starter

Procedure splitsing CSR

#1 , 03 aug 2016 13:31

gegeven :
mijn ex en ikzelf zitten sinds mid 2012 in collectieve schuldbemiddeling. Sinds oktober 2014 is de relatie stukgelopen en ben ik vragende partij om de schulden op te splitsen zodat elk zijn eigen schulden verder afbetaald.
Tot op heden werd de splitsing echter nog niet uitgevoerd door onze bemiddelaar en dit met volgende reden :

- eerste ± 6 maanden was de situatie van mijn ex nog niet stabiel genoeg qua werk en woonst
- volgende maanden tot op heden blijft onze bemiddelaar herhaaldelijke keren rappels sturen naar de schuldeisers om een overzicht te hebben, maar een paar laten niets van zich horen. Elke keer ik de bemiddelaar hierover aanspreek krijg ik de reactie dat er nog maar eens een rappel gestuurd zal worden.

Intussen blijf ik wel meebetalen in schulden van mijn ex, terwijl het eigenlijk voor mij quasi afgelopen is wat openstaande schulden betreft. Het grootste probleem is dat ik tot op heden mee afbetaal voor haar wagen, terwijl zij de enige gebruiker is van de wagen.

Mijn vragen :
- hoeveel tijd hebben de schuldeisers om te reageren in dergelijke situatie?
- kan de bemiddelaar zomaar weigeren de splitsing door te voeren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 03 aug 2016 14:57

Denk dat u bemiddelaar u fabeltjes wijs maakt, raadpleeg best een advocaat hiervoor.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Van Camp
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 aug 2016 15:10

Beste,

Wanneer in de collectieve schuldenregeling zich nieuwe feiten voordoen, kan uzelf (dus zonder tussenkomst van uw bemiddelaar) de zaak terug aan de rechter voorleggen, zodat de aanzuivering aangepast of tijdelijk stopgezet kan worden (art. 1675/14, paragraaf 2 Ger. W.).

Mvg,

Van Camp

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”