Exacte datum van de schuld

vanmeiv
Topic Starter
Berichten: 28

Exacte datum van de schuld

#1 , 06 jul 2016 14:58

Ik weet niet of dit hier juist staat, maar omdat wij in een collectieve zitten, stel ik ze hier.

Om een heel lang verhaal kort te maken, mijn man is op 15/11/2014 op zijn vorig werk van de trap gevallen.
Naar de spoed gegaan met een collega, bleek een gebarsten polsbeentje te zijn. Alle documenten en toegekomen ziekenhuisfacturen zijn altijd aan verantwoordelijke afgegeven. Plots kregen wij vorig jaar een brief van de raadsman van ziekenhuis om bedrag te vorderen.
Mijn man werkte daar ondertussen niet meer, maar heeft de verantwoordelijke daar meermaals over aangesproken - die ging dat in orde brengen ...
Ondanks onze pogingen om zijn vroegere werkgever alles in orde te laten brengen staan wij hier nu met een uitvoerend roerend beslag.
Wij zijn al van vorig jaar bezig met 2 pro deo advocaten om dit in orde te krijgen. De eerste deed niks, en heeft uiteindelijk dat doorgeschoven naar de een andere advocaat.

Onze schuldbemiddelaar zit ook maar voor de show op haar chique bureau :evil: - ondanks al onze pogingen dat ze hier iets aan doet.
2 weken geleden sturen wij via mail het een uitvoerend roerend beslag door, gisteren belt mijn man hoe dit zit - want volgende week staan ze hier om de boel op te halen - heeft madam nog niks gedaan want volgens haar is dit een schuld aangegaan na de toelaatbaarheid van de CSR !!
Volgens haar is mijn man NALATIG geweest !!!!!! Voor een werkongeval ????

Wat zit die daar verdomme te doen ??? Ik heb hier gisteren tot in de nacht alle documenten en mails hierover uitgepluist om te zien waar wij misschien in de fout zijn gegaan, of iets vergeten zijn ...

Nu blijkt dat dit arbeidsongeval 10 dagen VOOR de beschikking van toelaatbaarheid CSR is gebeurt (25/11/2014).

Mijn vraag is nu, is de schuld dan gemaakt op de dag van het ongeval op 15/11/2014 ???
Want dan zaten wij nog niet in die CSR, zoals zij beweerd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 618

#2 , 06 jul 2016 15:25

Alle documenten en toegekomen ziekenhuisfacturen zijn altijd aan verantwoordelijke afgegeven.
Waarom zijn die documenten en facturen afgegeven aan de verantwoordelijke en niet aan de arbeidsongevallenverzekering?

P.

vanmeiv
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 06 jul 2016 15:33

Omdat altijd alle papier aan hem werden afgegeven, mijn man had totaal geen contact met die verzekering. personeelsadministratie, documenten en allerhande werd altijd en voor iedereen door verantwoordelijke geregeld. Wesley had nog gevraagd indertijd wat hij met die factuur moest doen, en de verantwoordelijke zei dat hij dat wel ging doorsturen en regelen ... zo keer op keer op keer ....

Maar dit was mijn vraag eigenlijk niet :wink: ... ik wil gewoon de exacte datum van het aangaan van deze schuld weten.
Of dit de dag dat hij verzorgd is geweest op de spoed en er kosten gemaakt zijn, of wanneer mijn man de ziekenhuisfactuur heeft ontvangen (en afgegeven op zijn werk).

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 06 jul 2016 17:30

Als je in csr zit kan er niets aangeslagen worden, stuur u vonnis van toelaatbaar naar die deurwaarder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”