Hypotheek en NBB

strenzke
Topic Starter

Hypotheek en NBB

#1 , 01 jun 2016 22:52

Ik en mijn man hebben ons droomhuis gevonden, zijn nu aan het onderhandelen.

Maar ik ben op een probleem gestoten..
Ik ben in 2010 in CSR gegaan maar deze is eind 2011 stopgezet. Nu staat dat nog op NBB... Ik heb vonnis ondertussen wel terug overgemaakt aan NBB. En ze verzekerde mij dat dit dan zou verdwijnen.

Nu vorig jaar is nog een schuldeiser "opgedoken" uit de CSR, deze ben ik ondertussen aan het af betalen, maar deze staat nog op de NBB met de melding achterstallige betalingen.

Nu vrezen wij dus dat we ons droomhuis kunnen vergeten, alhoewel ze op de bank bij een eerste verkennend gesprek onze IDkaarten hebben gelezen en ze meldden dat er geen problemen zouden zijn..

Ik ben ten einde raad, die schuld en CSR zijn van een vorig leven, nu al meer dan 5 jaar geleden. Ik heb mijn leven nu met mijn huidige man en kind op het rechte pad en willen dit bezegelen met de aankoop van een huis, maar hoe meer ik opzoek hoe meer ik dit in het water zie vallen..
I get my strenght out my Little Angel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jun 2016 09:53

Ga zelf eens zien op de NBB, als die schuld nog niet vereffend is zal het er blijven opstaan tot datum van volledige betaling + 12 maanden.

Zolang je er opstaat kan dit zeer veel problemen geven voor om het even welke lening !

Niemand kan je eraf halen zonder dat die schuld vereffend word, anders heeft een zwarte lijst toch geen enkel nut.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Adriana

#3 , 02 jun 2016 12:54

Aan de andere kant, hangt het een beetje af hoe veel je nog moet aflossen, wat het bedrag is...enz. En natuurlijk van de bank af ook.

Als je al jaren klant bent bij die bank, je een vaste job hebt én je partner ook, dan zal een afbetaling van bv 75 euro per maand gedurende nog 5 jaar niet voor zo grote problemen zorgen.

Reclame

Meeboo

#4 , 02 jun 2016 13:56

je zal pas van de zwarte lijst gehaald hebben als alles vereffend is. zoalng je op deze zwarte lijst staat zal het inderdaad zeer moeilijk tot onmogelijk worden dat een bank je een nieuwe lening verschaft

strenzke
Topic Starter

#5 , 03 jun 2016 12:29

Aan de andere kant, hangt het een beetje af hoe veel je nog moet aflossen, wat het bedrag is...enz. En natuurlijk van de bank af ook.

Als je al jaren klant bent bij die bank, je een vaste job hebt én je partner ook, dan zal een afbetaling van bv 75 euro per maand gedurende nog 5 jaar niet voor zo grote problemen zorgen.
De schuld is volledige afgelost, alleen sta ik nu nog ongeveer 1 jaar op de lijst..

Ons inkomen is ruim voldoende, dat is geen probleem, eigen inbreng etc ook geen probleem, alles ziet er trouwens heel goed uit ook de quotiteit is 90%, onze agent zei het ook het enige probleem is die melding.

sloeberken

#6 , 03 jun 2016 13:06

Hier ga je zeker kans maken De Vlaamse Woonlening.

http://www.vlaamsewoonlening.be/
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Meeboo

#7 , 03 jun 2016 14:59

voor in aanmerking te komen voor een vlaamse woonlening dien je aan bepaalde voorwaarden te voldoen.
uw gezamenlijk belastbaar inkomen mag dan niet meer zijn dan een goeie 56k eventueel te verhogen als er kinderen ten laste zijn en de verkoopwaarde van de woning mag niet hoger liggen dan 204k (ook eventueel wat te verhogen indien meer dan 3 personen ten laste)

denlowie

#8 , 03 jun 2016 15:33

@ strenzke we zouden het hier zeer op prijs stellen, als je naar de Vlaamse woonlening gaat je ons hier eens een seintje geeft met het resultaat, omdat wij dan ook weten of er nog mensen later er mee geholpen kunnen worden

strenzke
Topic Starter

#9 , 05 jun 2016 01:32

Hier ga je zeker kans maken De Vlaamse Woonlening.

http://www.vlaamsewoonlening.be/
Nee, we verdienen te veel en ons leenbedrag is te hoog

strenzke
Topic Starter

#10 , 05 jun 2016 01:36

@ strenzke we zouden het hier zeer op prijs stellen, als je naar de Vlaamse woonlening gaat je ons hier eens een seintje geeft met het resultaat, omdat wij dan ook weten of er nog mensen later er mee geholpen kunnen worden
Die woonlening is goed voor een kleine stadswoning, vk waarde mag maar 204, maar daar dan alle kosten nog is af zit je aan een prijs van een goede 175.000, dus huisjes rond die orijs zijn te doen

strenzke
Topic Starter

#11 , 25 jun 2016 12:24

:D Om even te melden wat het verdict is: wij hebben de lening gekregen bij BNP :D wel aan een rentevoet van 2,20% en de voorwaarde dat we beiden een SSV nemen van 100%. Alles is goed uitgerekend etc en we zouden maandelijks zelfs nog overhouden!

Wij hebben heel veel geluk gehad dat de bankdirecteur ons zeer goed geholpen heeft met alles qua berekeningen etc... Wij zijn hem eeuwig dankbaar!
Niets is onmogelijk, je moet alleen van goede wil zijn en tonen dat je er echt voor gaat en een bankdirecteur die in je geloofd!

denlowie

#12 , 25 jun 2016 12:27

We vinden het fijn voor u, en ook dat je dit hier even meld !

sloeberken

#13 , 25 jun 2016 12:57

Heel veel succes met de nieuwe eigendom.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”