schulden partner belastingen

Olehud
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

schulden partner belastingen

#1 , 12 mei 2016 19:43

Geen idee of dit goed staat, maargoed

situatie: op het zelfde domicilieadres als schoonvader en vriend (niet wettelijk samenwonend)
Vriend is na zelfstandige activiteit geeindigd met een hele berg schulden, de grootste bij de belastingdienst.
Daar het bedrag zo groot is (van 2 boekjaren) willen ze niet ingaan op een afbetalingsplan, de laatste maanden stort hij echter trouw maandelijks een bedrag naar kunnen.
Helaas gisteren een deurwaarder gehad, en bij navraag blijkt dat ze binnen 2-3 weken beslag op papier komen leggen op alles om dan een maand daarna over te gaan op verkoop.
Morgen is er een afspraak bij de advocaat voor collectieve schuldbemiddeling, maar dit is ook niet zo gauw geregeld. Lening krijgt hij ook niet voor dat bedrag.

Nu, we wonen dus met drie op dat adres, schulden zijn enkel van hem, maar mijn meubels en gerief staat hier ook. Veel 2 de hands gekocht dus geen facturen om te bewijzen op wie zijn naam ze staan.
Is er een mogelijkheid om dit op naam te zetten?

daarnaast, hijzelf heeft geen wagens meer, wel nog een niet ingeschreven wagen. Ikzelf heb wel een wagen en een aanhangwagen op mijn naam.
Ik heb begrepen dat ze ook mijn spullen kunnen aanslaan die aanwezig zijn op het domicilieadres. De aanhangwagen staat echter niet daar (hier heb ik ook een aankoopfactuur van).
De wagen zelf kan ik ook ergens anders parkeren, die staat anderhalf jaar op mijn naam ingeschreven en verzekerd maar heb ik geen factuur van. Kunnen ze deze enkel aanslaan als ze aanwezig zijn op het domicilieadres, of ook als ze er niet staan?

wat met paarden, ik heb een paardje op mijn naam staan, maar die staat ergens uit gestald, kunnen ze daaraan komen?

onze prive is een appartement boven een winkel, daaronder zit een hangar en een parking, telt het domicilieadres enkel op de prive vertrekken of ook op alles in de winkel/hangar/parking?

ik hoop dat ik enkele antwoorden kan krijgen, mijn stressniveau is nu behoorlijk hoog en ik ben bang dat ik alles wat ik opgebouwd heb zal kwijtraken voor deze domme zaak ...

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding