Het lot heeft me getroffen, op 6/03/2015 werd ik ontslagen en ben ik werkloos. Mijn huidige financiële toestand is er niet op vooruit gegaan. Ik werkte als deeltijds administratief bediende maar mijn werkloosheidsuitkering daalde ook tijdens deze periode.
Het is voor mij heel moeilijk om als alleenstaande een lening van 330,56€/maand terug te betalen met een werkloosheidsuiterking van +/- 799€ (33,05€/dag bruto).
Het zoeken naar werk is natuurlijk “TOP prioriteit” maar spijtig genoeg heb ik nog niets gevonden. Mijn slapeloze nachten worden met de dag erger.
Ik ben met een bang hartje naar het OCMW geweest om mij hierin te laten adviseren. Ze hebben mijn financiële situatie bekeken en een verzoek gericht aan het hoofdkantoor van de y om mogelijk een regeling te treffen. Maar spijtig genoeg werd hier negatief op gereageerd. Er werd niet ingegaan op een mildere afbetaling per maand. Nu ben ik echt genoodzaakt om in collectieve schuldbemiddeling te gaan !!! Ik heb voor de rest (nog) geen andere schulden, maar nu zal dit zeker komen als ik niet meer kan betalen.
Ik wil deze terugbetaling zeker niet uit te weg gaan, want dat is nu éénmaal een verplichting en verbintenis die ik heb aangegaan. Maar ik hoop echt dat er mij iemand een advies of raad kan geven en/of collectieve schuldbemiddeling echt wel een oplossing is.
Alvast bedankt voor uw reacties (positief of negatief)