Hoi,
ik kreeg onlangs de melding dat ik nog openstaande facturen had bij eandis (periode 06/13 tot 08/14) op een oud adres waar ik huurde.
Dit zou niet kunnen want ik ben verhuisd op 19/01/2013. Ik heb dit gemeld bij eandis via e-mail met de volgende documenten in bijlage.
* een e-mail die ik heb gestuurd naar mijn toenmalige energieleverancier ( luminus ) met de melding van het stopzetten van het contract, de meterstanden en de vraag voor de bevestiging van ontvangst en de vraag indien er nog andere stappen moesten ondernomen worden dat ze mij via e-mail konden verwittigen
*een e-mail van luminus met de bevestiging van ontvangst van de e-mail en dat ze dit zullen verwerken. (ik heb toen nog een slotafrekening gekregen denk ik maar ik vind deze niet meer terug )
Nu moet ik van eandis het document leveren dat gebruikt werd voor de vrijgave van de waarborg als bewijs dat ik inderdaad daar niet meer woonde.
Nu kan het goed zijn dat ik dit document niet meer heb.
iemand enige ideeën welk document(en) ik nog kan leveren als bewijs dat ik daar niet meer woonde?
Er is een vervolg op het verhaal.
deel 1:
ik heb eandis de volgende documenten bezorgd
*overnameformulier getekend door mij en de nieuwe huurder
*een kopie van het contract van de nieuwe huurder dat van start gaat vanaf 20/01/2013
*energie contracten van de nieuwe huurder vanaf 20/01/2013
ik vermoed dat dit meer als voldoende informatie is voor eandis om dit dossier te sluiten, doch heb ik na 7 werkdagen nog steeds niets gehoord. Ook niet als ik hen telefonisch of via e-mail bereik.
Is er een manier om dit te bespoedigen?
deel 2:
ik heb gisteren een brief van een deurwaarder in de bus gekregen. over achterstallige betalingen van Luminus. Dus wat er is gebeurd is het volgende.
Luminus heeft mij blijven factureren na mij stopzetting ( 20/01/2013 ), omdat 'ik' niet betaalde is dat overgegaan naar een dossier van eandis ( vanaf 30/06/2013). Eandis heeft mij gecontacteerd ivm openstaande facturen vanaf 30/06/2013.
Nu heeft luminus een deurwaarder gecontacteerd voor de periode 20/01/2013 tem 30/06/2013. Op zich geen probleem want ik beschik over de nodige documentatie dat ik niet meer geregistreerd ben op het pand, dat ik een stopzetting heb aangevraagd, en dat er een nieuwe huurder was.
Nu is mijn vraag hierop. Welke stappen ik moet ondernemen? eerst contact opnemen met de deurwaarder om te zeggen dat er een fout is gebeurd bij luminus of eerst met luminus contact opnemen, al de documenten naar hun sturen en hun de deurwaarder laten verwittigen?
met dank
E