X stuurt deurwaarder

kwispel
Topic Starter

X stuurt deurwaarder

#1 , 19 feb 2016 18:59

Ik maak momenteel iets gelijkaardigs mee en ga volgende week met CAW klacht indienen.
Mijn situatie is misschien anders. Ik woonde boven een brasserie en had geen eigen brievenbus of bel. Voor een simpele factuur kwam er uiteindelijk deurwaarder die ik toevallig in het buiten gaan ontmoette, had al slotenmaker mee.
Nu kan er in mijn geval wel bouwkundig worden aangetoond dat er geen aparte ingang was, dat ik geen bel had en dat elke bezoeker zich moest aanmelden via het café. Ik denk dat dat wel een verschil maakt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 feb 2016 20:18

Los van feit dat dit idd een totaal andere zaak is waar u al meermaals de goede wijze van reageren en handelen is uitgelegd
Klacht indienen tegen wie??? tegen de provider???
Zal niet pakken denk ik.

kwispel
Topic Starter

#3 , 21 feb 2016 01:02

Was in mijn geval geen provider.
Klacht indienen tegen de inmiddels ex-huisbaas omdat de structuur van zijn woning het mij niet kon toelaten ook maar enig bezoek te ontvangen. Als je geen bel of brievenbus hebt omdat je huisbaas hierin niet kan voorzien, ook al is dat een basisvoorwaarde om te mogen verhuren, is het logisch dat je geen bezoek kan ontvangen en dat je je post niet juist kan beheren. Ik heb zelfs eens gevraagd of ik geen eigen brievenbus mocht zetten, maar hij weigerde omdat klanten zo zouden zien dat er boven iemand woonde.

Reclame

Xenophon

#4 , 21 feb 2016 06:14

Uw talent om zichzelf in nesten te werken wordt enkel overtroffen door uw vastbeslotenheid de schuld voor de gevolgen van uw beslissingen bij anderen te leggen.....
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

kwispel
Topic Starter

#5 , 21 feb 2016 14:08

Dus als een criminele verhuurder mijn post onderschept en bezoek niet binnenlaat, dan heeft die alle recht om dit te doen en moet ik braaf ja knikken

Franciscus

#6 , 21 feb 2016 14:44

Bent u daar wel ingeschreven???
Normaal hebt u toch bezoek ontvangen van de politie bij inschrijving. Eerst te controleren element bel en brievenbus en busnummer van inschrijving.
Stel geen apart busnummer dan staat u als enigste op die plaats ingeschreven...raar met een zaak beneden ...kans is groot dat u dan ook opdraait voor de GDW kosten en beslagnames voor die zaak.

kwispel
Topic Starter

#7 , 21 feb 2016 14:59

De wijkagent is trouwe klant van de zaak en kwam zelfs niet tot boven om te kijken of het er bewoond was. Zo stijl: oh ja, ik ben hier al jaren trouwe klant en ken de baas goed, dus dat is in orde ( we doen een oogje toe). Er is een apart busnummer, maar geen aparte bel of brievenbus. Contract was ook geregistreerd met paar overdrijvingen ( zo werd een opslagruimte van paar vierkante meter beschreven als woonkamer en salon).
Ik veronderstel dat wanneer een deurwaarder in de zaak kwam voor mij zij telkens moeten gezegd hebben dat ik niet thuis was uit angst om zelf hun inboedel niet te zien verdwijnen.
Ik zeg het ook niet graag, maar het zijn immigranten met nogal een grote sympathie voor IS. Zijn nog niet zo gek lang in het land.

Xenophon

#8 , 22 feb 2016 08:32

Ik zeg het ook niet graag, maar het zijn immigranten met nogal een grote sympathie voor IS. Zijn nog niet zo gek lang in het land.
Zeer, zeer zwak om dit als 'argument' te brengen, u zou zich moeten schamen voor het spuien van dergelijke eerrovende onzin. Meer valt er niet over te zeggen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

kwispel
Topic Starter

#9 , 22 feb 2016 09:00

Het feit is dat de politie dit soort "mensen" sneller aanpakt binnen de gemeente. Voor mij maakt het niet uit, maar ze kennen duidelijk de regels van ons land niet.
Is een apart busnummer ( ook al is er geen bus) geen verplichting voor een aparte ingang?

Ice

#10 , 23 feb 2016 16:36

De wijkagent is trouwe klant van de zaak en kwam zelfs niet tot boven om te kijken of het er bewoond was. Zo stijl: oh ja, ik ben hier al jaren trouwe klant en ken de baas goed, dus dat is in orde ( we doen een oogje toe). Er is een apart busnummer, maar geen aparte bel of brievenbus. Contract was ook geregistreerd met paar overdrijvingen ( zo werd een opslagruimte van paar vierkante meter beschreven als woonkamer en salon).
Ik veronderstel dat wanneer een deurwaarder in de zaak kwam voor mij zij telkens moeten gezegd hebben dat ik niet thuis was uit angst om zelf hun inboedel niet te zien verdwijnen.
De Vlaamse Wooncode verplicht vanaf 1 januari 2013 de aanwezigheid van één aparte brievenbus en bel per zelfstandige woning of kamer
Dat immigranten onwetend zouden zijn over de wetten/regels van ons land betekent niet dat de wetten niet gevolgd dienen te worden.
Bovendien is de wijkagent verplicht om toe te zien op de correcte naleving van de wettelijke regels, in deze is de wijkagent dus duidelijk in gebreke gebleven en heeft hij nagelaten de overtreding op de wooncode te melden.
Gevolgen: de post van kwispel werd niet bezorgd waardoor voor een factuur uiteindelijk een deurwaarder werd gestuurd mét meerkosten voor kwispel.
Ik heb zelfs eens gevraagd of ik geen eigen brievenbus mocht zetten, maar hij weigerde omdat klanten zo zouden zien dat er boven iemand woonde.
Lijkt ook al niet zuiver op de graat: mocht hij wel verhuren in eerste instantie??
Zowel de verhuurder als de wijkagent zijn in de fout gegaan.

Gebruiker21

#11 , 23 feb 2016 16:59

Kan kwispel zijn zaak niet in kwispel zijn thread(s) besproken worden? Ik denk niet dat we hem hier moeten aanmoedigen om andere threads te kapen om zo aandacht op te eisen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”