De wijkagent is trouwe klant van de zaak en kwam zelfs niet tot boven om te kijken of het er bewoond was. Zo stijl: oh ja, ik ben hier al jaren trouwe klant en ken de baas goed, dus dat is in orde ( we doen een oogje toe). Er is een apart busnummer, maar geen aparte bel of brievenbus. Contract was ook geregistreerd met paar overdrijvingen ( zo werd een opslagruimte van paar vierkante meter beschreven als woonkamer en salon).
Ik veronderstel dat wanneer een deurwaarder in de zaak kwam voor mij zij telkens moeten gezegd hebben dat ik niet thuis was uit angst om zelf hun inboedel niet te zien verdwijnen.
Ik zeg het ook niet graag, maar het zijn immigranten met nogal een grote sympathie voor IS. Zijn nog niet zo gek lang in het land.
De Vlaamse Wooncode verplicht vanaf 1 januari 2013 de aanwezigheid van één aparte brievenbus en bel per zelfstandige woning of kamer
Dat immigranten onwetend zouden zijn over de wetten/regels van ons land betekent niet dat de wetten niet gevolgd dienen te worden.
Bovendien is de wijkagent
verplicht om toe te zien op de correcte naleving van de wettelijke regels, in deze is de wijkagent dus duidelijk in gebreke gebleven en heeft hij nagelaten de overtreding op de wooncode te melden.
Gevolgen: de post van kwispel werd niet bezorgd waardoor voor een factuur uiteindelijk een deurwaarder werd gestuurd mét meerkosten voor kwispel.
Ik heb zelfs eens gevraagd of ik geen eigen brievenbus mocht zetten, maar hij weigerde omdat klanten zo zouden zien dat er boven iemand woonde.
Lijkt ook al niet zuiver op de graat: mocht hij wel verhuren in eerste instantie??
Zowel de verhuurder als de wijkagent zijn in de fout gegaan.