Loonbeslag, beslag op belastingsteruggave en vakantiegeld

N.demulder
Topic Starter

Loonbeslag, beslag op belastingsteruggave en vakantiegeld

#1 , 21 mei 2015 17:51

Hallo,

Door financiele problemen hebben wij vorig jaar onze persoonlijke lening niet kunnen terugbetalen,na 3 maand werd het dossier doorgegeven aan Atradius om het geld te recupereren.
Hun voorstel was 500 Euro per maand 11 maand lang.
Ik heb die 500 Euro iedere maand correct betaald (8x) tot ik 2 maand geleden een brief ontving van de dienst financien dat er beslag werd gelegd op mijn belastingsteruggave 2400 Euro.
Natuurlijk moet bij een beslag alles via een andere weg lopen en ipv in Maart mijn geld te ontvangen van de fiscus krijg ik nu brieven van Atradius dat ik mijn achterstallige schijven moet betalen.
Wij hebben al verschillende keren naar ons belastingskantoor en het hoofdbureau gebeld maar niemand weet waar mijn geld zit...

Ondertussen heb ik dan nog maar eens 500 betaald en vandaag een brief gekregen dat ze nu ook beslag willen leggen op mijn loon (gelukkig verstuurd naar mijn werkgever die 2 jaar geleden failliet is gegaan) en ook op mijn vakantiegeld.

Is er iemand die weet welke dienst bij financien (of elders) mij kan helpen? Ik heb zelf al een klacht ingediend op hun eigen website en zelf daar reageren ze niet op.
Ik heb geen zin om nu nog 2 keer 500 te moeten betalen en achteraf nog eens maanden op mijn belastingsgeld te moeten wachten.

Mvg
ND

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 21 mei 2015 17:56

Daar zal niet veel aan te beginnen zijn, als je beslag hebt op u terug gave zal dit nog enkele maanden duren. Dat is het risico van geld te lenen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

wanton

#3 , 21 mei 2015 19:45

Uw belasting'ontvanger' moet toch weten aan wie dat bedrag werd gestort.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Xenophon

#4 , 22 mei 2015 06:06

Niet noodzakelijk, kan bv door penale boeten of DAVO afgehandeld zijn, de ontvanger PB ziet dan hoogstens een referentie van de dienst die de invordering gedaan heeft. In principe moet op het schrijven waarin het beslag wordt genotifieerd wel de correcte referentie en een contactpersoon staan. U kan steeds bellen om informatie maar indien beslag werd gelegd meent de administratie uiteraard dat er een rechtsgeldige titel was voor die maatregel. U heeft waarschijnlijk nog andere schulden dan die initiële 5000 EUR? Eventuele andere schuldeisers zijn niet gebonden door een afbetalingsplan dat uzelf met één bepaalde schuldeiser sluit.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

alien

#5 , 12 okt 2015 17:27

Als iemand loonsbeslag heeft , en hij moet enkele honderden euros terugkrijgen van de belastingen , zal de belastingsdienst dat bedrag automatisch inhouden ?Ik heb het over 235 euro.

Xenophon

#6 , 17 okt 2015 08:29

Wie heeft het loonbeslag gelegd?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

alien

#7 , 20 okt 2015 14:10

Visa

Xenophon

#8 , 20 okt 2015 15:33

Behalve als Visa derdenbeslag heeft betekend aan de fiscus voor uw belastingteruggave dan zal u uw geld terugkrijgen. Bel naar uw ontvangkantoor, daar zal men het kunnen nakijken. Het geld opzij zetten om uw schuld te delgen zou echter waarschiojnlijk geen rampzalig idee zijn.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”