fout Schuldsaldoverzekering

HERREBOUTKARL
Topic Starter

fout Schuldsaldoverzekering

#1 , 13 okt 2015 15:40

Even uit de doeken doen wat er ons is overkomen.

In 2006 gaan mijn echtgenote en ikzelf een hypotheeklening aan bij AXA + schuldsaldoverzekering (75% wederzijds), via een makelaar, die het hele dossier voor ons beheert. Er wordt een kredietaanvraag opgemaakt met de gegevens van de lening en de dekking van 75% SSV. Er is ook nog een papier van de aanvraag SSV, apart, waarin de wachtperiode op 10 maanden wordt vastgesteld. Dit alles gebeurt ergens medio 2006.

De architect deed een en ander aanslepen met als gevolg dat de terugbetaling van het krediet door de makelaar achteruitgesteld werd tot begin 2008.

Midden 2014 komt mijn echtgenote te overlijden en dan blijkt dat de schuldsaldoverzekering geen 75% uitbetaalt, maar slechts 71%. Wat was er gebeurd? De makelaar was indertijd, toen hij de hypotheek liet uitstellen, vergeten de SSV mee uit te stellen. De dekking van de SSV liep dus voor op de feitelijke aflossing van de hypotheek.

De makelaars, want ondertussen is een en ander overgeheveld, de originele makelaar is nu in loondienst en het dossier van de hypotheek is overgeheveld naar een ander kantoor, en het kantoor die de SSV beheert, wel al deze lui, doen alsof hun neus bloedt. Ik heb nochtans al gemaild, geschreven, hen gesproken, maar nadien krijg ik niks van ruggespraak over hoe het nu verder moet. Ik heb er ook niet altijd tijd voor, maar ik heb hier al danig wat energie in gestoken, maar ik krijg zo stilaan de indruk dat ze zichzelf willen beschermen.

Ik heb nochtans een door de originele makelaar ondertekend document, waarin duidelijk de origineel genegocieerde elementen van zowel hypotheek als SSV in vermeld staan. Kan ik die persoon verantwoordelijk stellen voor de fout die hij heeft gemaakt, nl. het niet mee-uitstellen van de SSV?

Dank voor uw advies, en als iemand mij hierin professioneel kan bijstaan, graag.

Want leuk is anders.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 okt 2015 16:10

Hoe heeft u uw SSV betaald? Met maandelijkse aflossingen? Zo ja, wanneer is daar mee begonnen?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”