vroegtijdig stoppen huurcontract door verhuurder

Ik Heb pech
Topic Starter

vroegtijdig stoppen huurcontract door verhuurder

#1 , 11 okt 2015 03:37

Beste,

Op 25 september is mijn CSR aanvaard geweest door de arbeidsrechtbank.
Nu wilt mijn verhuurder het huurcontract vroegtijdig stoppen (ik woon hier nu 10 maanden) (contract van 3j), omdat ik 1 maand huur achter stand hebt dat deze maand wordt opgelost.
Kan een verhuurder dit contract dan vroegtijdig stoppen, als de csr is aangegaan, VOOR de verhuurder naar de vrederechter stapt??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 11 okt 2015 07:26

Een overeenkomst van korte duur kan niet vroeger opgezegd worden. De vrederechter zou dit wel kunnen verbreken. U opzeg aangetekend betwisten.

sloeberken

#3 , 11 okt 2015 08:36

Verhuurder kan dit niet verbreken, hoe heeft verhuurder dit medegedeeld. Eventueel u schuldbemiddelaar inlichten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Turaki

#4 , 11 okt 2015 09:16

Kan een verhuurder dit contract dan vroegtijdig stoppen, als de csr is aangegaan, VOOR de verhuurder naar de vrederechter stapt??
Neen, hij dient dit aan de vrederechter te vragen. En aangezien er momenteel geen achterstand meer is, en het ook maar gaat over een éénmalige achterstand van 1 maand, zal de vrederechter hier niet in mee gaan.

Om te voorkomen dat u echter thuiskomt en merkt dat uw inboedel op straat staat (of erger, naar het containerpark), verander uw sloten. Hoewel uw verhuurder zeer zwaar de wet overtreed als hij dit doet, en u in dat geval op alle vlakken uw gelijk zou halen in de rechtbank, lijkt het mij toch beter om dit te voorkomen, en dus maatregelen te treffen (waaronder uw sloten veranderen).

Ik Heb pech
Topic Starter

#5 , 11 okt 2015 12:07

Dank jullie voor de snelle reacties.
Ik vind zijn reactie best jammer, aangezien ik mijn voorval heb uitgelegd en nog steeds 1750€ over hou door mijn sb. En ik makkelijk dit appartement kan betalen.
Sloten zijn reeds vervangen, weliswaar door de deurwaarder in de tijd.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 okt 2015 12:43

Dan heeft verhuurder mogelijks een exemplaar. Voor alle veiligheid een eigens slot zetten. Bijhouden, kan later in een andere woonst nog van pas komen.

Ik Heb pech
Topic Starter

#7 , 11 okt 2015 12:50

Dan heeft verhuurder mogelijks een exemplaar. Voor alle veiligheid een eigens slot zetten. Bijhouden, kan later in een andere woonst nog van pas komen.
Dank je wel voor de goeie raad. Dan ga ik dat morgen meteen doen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 okt 2015 23:07

Cilinderslot kan men zelf plaatsen. Wel zorgen dat er iemand thuis is als u met de cilinder naar de slotenmaker gaat. U hoeft de eigenaar geen sleutel te geven
http://www.onlinehomesecurity.be/nl/faq ... -cilinder/
https://www.youtube.com/watch?v=LwRlUd1lBsQ

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”