zelfstandig worden met collectieve schuldbemiddeling

kim.d
Topic Starter

zelfstandig worden met collectieve schuldbemiddeling

#1 , 01 okt 2015 14:06

Goede dag.
Ik ben Kim.Ik ben nieuw hier en ik zit met een belangrijke vraag waar ik nergens een goed antwoord op krijg.
Ik zit nog voor een aantal jaren in collectieve. Maar om deze tijd te verkorten en omdat ik dit al jaren wil en ook een grote slagingskans vind.
Wil ik graag opstarten met een kleine onderneming. Ik wil graag als zelfstandige zonder personeel gaan werken en dan word ik ingehuurd bij diverse bedrijven en zo heb ik geen bedrijfswagen etc nodig. Dus, zeer weinig eigen financiele middelen.
Maar nu heb ik wel al gelezen dat er een mogelijkheid bestaat tot slagen. Maar ik weet alleen niet goed hoe ik dit moet aanpakken.
Heeft hier iemand ervaring of wat goede tips voor mij? Alvast bedankt. Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2015 15:05

Dit kan niet.

ART.2 afd. 1 wet op de csr
Elke natuurlijke persoon met woonplaats in België, die geen koopman is in de zin van artikel 1 van het Wetboek van Koophandel kan, indien hij niet in staat is om, op duurzame wijze, zijn opeisbare of nog te vervallen schulden te betalen en voor zover hij niet kennelijk zijn onvermogen heeft bewerkstelligd, bij de rechter een verzoek tot het verkrijgen van een collectieve schuldenregeling indienen.

Een zelfstandige kan niet in een CSR zitten.

6 Maanden na hij heeft opgehouden met zelfstandig zijn, kan hij dit aanvragen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#3 , 01 okt 2015 17:57

Goede dag.
Ik ben Kim.Ik ben nieuw hier en ik zit met een belangrijke vraag waar ik nergens een goed antwoord op krijg.
Ik zit nog voor een aantal jaren in collectieve. Maar om deze tijd te verkorten en omdat ik dit al jaren wil en ook een grote slagingskans vind.
Wil ik graag opstarten met een kleine onderneming. Ik wil graag als zelfstandige zonder personeel gaan werken en dan word ik ingehuurd bij diverse bedrijven en zo heb ik geen bedrijfswagen etc nodig. Dus, zeer weinig eigen financiele middelen.
Maar nu heb ik wel al gelezen dat er een mogelijkheid bestaat tot slagen. Maar ik weet alleen niet goed hoe ik dit moet aanpakken.
Heeft hier iemand ervaring of wat goede tips voor mij? Alvast bedankt. Mvg
Deze vraag dien je aan u schuld bemiddelaar te stellen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus

#4 , 01 okt 2015 18:26

Hier ook eens lezen:
http://www.tussenstap.be/

Ok bedank en gewijzigd.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 01 okt 2015 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

GB2702

#5 , 01 okt 2015 18:28

Hier ook eens lezen:
http://www.tussenstap.be/
Franciscus,

Deze link werkt al een hele tijd niet meer.

het is nu http://www.dyzo.be geworden.

denlowie

#6 , 01 okt 2015 18:52

Maar dit is voor zelfstandigen, en TS is nog geen zelfstandige, jullie zijn er wel snel bij nog voor ze zelfstandig wil worden reeds melden waar ze moet zijn voor als ze in moeilijkheden geraakt !

kim.d
Topic Starter

#7 , 02 okt 2015 01:58

Sloeberken deze vraag heb ik haar al gesteld. Maar zei zegt dat het niet gaat. Terwijl ik op dyzo lees dat het wel gaat.

denlowie

#8 , 02 okt 2015 07:40

Sloeberken deze vraag heb ik haar al gesteld. Maar zei zegt dat het niet gaat. Terwijl ik op dyzo lees dat het wel gaat.
Wat je op dyzo leest is enkel al voor zelfstandige en je bent geen zelfstandige, je kan niet in een CSR zitten en zelfstandig zijn, dan zou de rechtbank je toelating moeten geven.

dyzo is een website voor zelfstandigen in moeilijkheden, waarvan een faillissement voor de deur staat, en dus deze website is niet van toepassing voor u

kim.d
Topic Starter

#9 , 04 okt 2015 21:04

Wat je op dyzo leest is enkel al voor zelfstandige en je bent geen zelfstandige, je kan niet in een CSR zitten en zelfstandig zijn, dan zou de rechtbank je toelating moeten geven.

dyzo is een website voor zelfstandigen in moeilijkheden, waarvan een faillissement voor de deur staat, en dus deze website is niet van toepassing voor u
Hey Sloeberke
Dyzo is idd voor zelfstandige in moeilijkheden. Maar als je dit even leest zie je wat ik gelezen heb: http://dyzo.be/kan-ik-starten-als-zelfs ... geling-zit Zoals hun het beschrijven lijkt me wel een kans te zijn tot slagen. Al is het maar een kleine kans. Maar wie niet waagt die niet wint he :wink: Vooral in mijn geval. Ik kan kiezen : of +- 15 jaar lang gaan werken voor 1500 euro in de maand of mss wel het dubbelen als ik mijn plannen mag uitvoeren. Als ik jouw geld schuldig ben. Wanneer zou jij het liefste je geld willen? Achter 15j of mss al achter 7j? En voor het geen wat ik wil doen heb ik geen financiele middelen nodig :wink:

denlowie

#10 , 04 okt 2015 21:13

Je kan dit vragen aan je advocaat of je schuldbemiddelaar om dit terug voor de rechter te krijgen.

Ik hoop voor u het beste en zoals je al schreef je kan het maar proberen !

sloeberken

#11 , 04 okt 2015 22:34

Je crs zal moeten herzien worden door de rechtbank met kans dat u crs afgesloten word.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kim.d
Topic Starter

#12 , 05 okt 2015 00:29

Bedankt voor de berichten. Ik ga het toch nog bespreken met instanties etc. Als ik meer weet zal ik het nog posten

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”