Geen pas, geen adres en schulden

CelineV
Topic Starter

Geen pas, geen adres en schulden

#1 , 17 sep 2015 00:29

Mijn identiteitskaart is vervallen sinds januari 2015. Ik heb momenteel ook sinds 1 september geen officieel adres, ik woon in bij vrienden momenteel. Ik wil gaan samenwonen met mijn vriend, maar het probleem is dat ik schulden heb. Ik ben helemaal in de knoop, ik weet niet wie me kan helpen en wat ze voor me kunnen doen. Wat mij werd verteld is dat zo lang ik geen adres heb nu, ik geen identiteitskaart kan gaan aanvragen. Maar als ik ga samenwonen met mijn vriend en mijn adres daar zet. Dan komen de deurwaarders op zijn dak. En dat wil ik zeker niet. Ik beval 10 oktober ook van een zoon. Die kan ik dan niet inschrijven want ik heb geen adres.. Wat kan ik het beste als eerste in orde brengen. En wie kan me het snelst helpen?

Mvg Celine.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 sep 2015 07:20

ga zo snel mogelijk naar het OCMW !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 17 sep 2015 08:43

idd. OCMW zal u, gezien de noodsituatie (zwanger), zeker onmiddellijk kunnen helpen.

Reclame

LeenW

#4 , 17 sep 2015 10:41

Is het mogelijk die schulden af te betalen?

CelineV
Topic Starter

#5 , 17 sep 2015 10:59

Is het mogelijk die schulden af te betalen?
Vanaf de moment dat ik een uitkering zou kunnen krijgen bij het OCMW. Is dat zeker geen probleem. Maar nu wel, heb niets van inkomen..

CelineV
Topic Starter

#6 , 17 sep 2015 10:59

idd. OCMW zal u, gezien de noodsituatie (zwanger), zeker onmiddellijk kunnen helpen.
Ik bel vandaag voor een afspraak, bedankt!

denlowie
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 sep 2015 12:39

En vergeet niet dat men op leefgeld van het OCMW er geen enkel schuldeiser er beslag kan op leggen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

CelineV
Topic Starter

#8 , 17 sep 2015 13:05

En vergeet niet dat men op leefgeld van het OCMW er geen enkel schuldeiser er beslag kan op leggen .
Dat wist ik niet. Ik ga zo snel mogelijk naar het OCMW. Die kunnen mij waarschijnlijk wel helpen dan. Alvast bedankt voor de informatie!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”