gezamenlijke schulden met ex - CSR

Emiel9
Topic Starter

gezamenlijke schulden met ex - CSR

#1 , 02 sep 2015 15:43

Ik ben jaren geleden toegelaten tot CSR, samen met mijn ex. Het ging over gezamenlijke schulden. De CSR was op mijn naam kort nadien herroepen geweest, mijn ex is nog tot op vandaag in CSR. Maar ze heeft de benen genomen en de schrik zit er bij mij dik in dat de schuldeisers bij mij zullen beginnen aankloppen. In al de jaren heb ik trouwens een paar schulden zelf afbetaald, buiten de CSR. Laat ons zeggen dat ik 3 keer zo veel betaald heb dan mijn ex zou ooit betaald hebben tijdens de volledige CSR.

Waaraan kan ik mij verwachten nu mijn ex verdwenen is?

Ik ben hertrouwd, onder de stelsel scheiding van goederen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 04 sep 2015 11:59

“Art.1675/7...§ 4. De gevolgen van de beschikking van toelaatbaarheid lopen verder, onder voorbehoud van de bepalingen van de aanzuiveringsregeling, tot de verwerping, het einde of de herroeping van de aanzuiveringsregeling...”(Gerechtelijk Wetboek).

‘De CSR was op mijn naam kort nadien herroepen geweest.’

Vanaf die herroeping konden uw schuldeisers hun uitvoerbare titels tegen u uitvoeren. Dit blijft ongewijzigd door het feit dat uw ex de benen heeft genomen. Zie uw echtscheidingsvonnis inzake verdeling van de resterende schulden van het gemeenschappelijk vermogen
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”