Mag de deurwaarde beslag leggen?

blaker
Topic Starter

Mag de deurwaarde beslag leggen?

#1 , 27 aug 2015 03:30

Beste leden.

Mag de deurwaarder beslag leggen op spullen van een kennis? Ik sta daar ingeschreven maar ik woon er feitelijk niet meer. Het lijkt me toch sterk dat hij, die nergens op papier verantwoordelijk voor mij is, zijn spullen moet afgeven voor mijn zaken?

Dat zou betekenen dat iemand die er niks mee te maken heeft moet boeten voor een ander, kom ik er ook lekker makkelijk vanaf.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 aug 2015 06:52

Ja als je domicilie daar staat, als je daar niet meer woont hangt er nog een fikse boete boven je hoofd voor domicilie fraude.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mjers

#3 , 27 aug 2015 09:08

Tenzij hij kan bewijzen dat die spullen van hem zijn...

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 aug 2015 09:22

Het onderwerp kwam hier al vaak ter sprake.
De deurwaarder mag beslag leggen op alle goederen die hij op uw domicilie aantreft. Degene die eigenaar is van deze goederen moet dan het nodige doen om te bewijzen dat hij de eigenaar is en de goederen terugeisen (revindiceren). Hij kan trachten de deurwaarder te overtuigen. Als dat niet helpt moet hij een procedure starten voor de beslagrechter.

sloeberken

#5 , 27 aug 2015 10:06

Dan moet u kennis dit binnen de 5 dagen na beslag melden aan de deurwaarder, en naar de beslagrechter stappen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”