Budgetbeheer

Darliiien
Topic Starter

Budgetbeheer

#1 , 12 aug 2015 18:31

Hallo,
Even een vraagje. Mijn vriend krijgt RVA (werkloosheidsuitkering) en een deel bijbetaald door OCMW en zit bij OCMW in budgetbeheer (hij heft geen schulden, is gewoon omdat hij zelf niet goed weet hoe rekeningen betalen en dergelijke)
Maar wij gaan nu samenwonen. Als ik nu komende week (dus midden in de maand) bij hem ga wonen. Wat gebeurd er dan met zijn inkomen?
Aangezien hij al betaald heeft gehad voor alleenstaande. Zal gij dan een deel moeten terugbetalen? Of klopt het, dat uitbetaling RVA en OCMW geleken wordt naar de vorige maand (toen hij nog een volledige maand alleen woonde) en dat dit pas aangepast wordt bij de volgende betaling? (Betaling in september dan)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 aug 2015 07:19

Bij RVA alvast wel, lijkt me logisch dat OCMW dan ook naar de vorige maand kijkt, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”