Wat betekend dit ...

zee-eend
Topic Starter
Berichten: 7

Wat betekend dit ...

#1 , 10 jul 2015 18:32

Ik kreeg in een faillissement zaak een brief van de curator waarin volgende zin mij in het oog sprong ...

" Ik kan u reeds meedelen dat er , behoudens onvoorziene omstandigeheden , voor de gewone schuldeiseres geen dividend zal zijn .

Betekend dit dan dat er geen geld meer zal beschikbaar zijn voor de ' kleine man ' ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2015 20:32

Betekend dit dan dat er geen geld meer zal beschikbaar zijn voor de ' kleine man ' ?

JA!!

Dit is wel zo in de 90% van de faillissementen, de bijzondere bevoorrechte schuldeisers zijn de eerste, dan komt de bevoorrechte schuldeisers, en pas op de derde plaat de gewone schuldeisers, en dan is de activa op, er moeten ook een pak kosten betaald worden bij een faillissement zoals , deurwaarders, bankkosten en ook de kosten van de rechter commissaris en de curator, zijn wagen rijd ook niet met water.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”