Hoe een andere schuldbemiddelaar aanstellen

Krimpy
Topic Starter

Hoe een andere schuldbemiddelaar aanstellen

#1 , 09 jul 2015 03:06

Hey iedereen

Graag zou ik te weten komen hoe ik van een privé schuldbemiddelaar naar de dienst van het OCMW kan overstappen?
Ik weet dat je daarvoor een prodeo advocaat nodig hebt, maar mijn advocaat wil enkel zijn bevriende schuldbemiddelaar aanstellen en dat wil ik niet.
Kan ik me dan wenden tot een andere prodeo? Of kan je maar 1 prodeo hebben?

Het zit hem zo, ik ben bevallen van mijn vierde kindje en ze speelt nogal met mijn geld om het zo te zeggen. Nu mijn kinderen niet op het internaat zijn voor de vakantie en een extra vraag, weigert ze dit resoluut, terwijl ze deze maand 1500.00 € extra heeft. Ook nu mijn kleinste geboren is, is er geen toegeven voor extra leefgeld, ze wil eerst een meer-inkomen. Maar hoeveel moet ze dan nog hebben voor ze dat toestaat?
Het is elke maand wel iets, ik moet enorm in het oog houden of de huishuur en dergelijke wel gestort is, ik heb eerder al eens 3 maanden moeten inhalen met mijn leefgeld, aar dat kan toch niet de bedoeling zijn van een CRS?

Ik zit in schuldbemiddeling juist maar omdat mijn ex man te lui was om verder het huis af te werken dat verkocht is ondertussen. Al het materiaal kon hij wel aankopen via het renovatiekrediet, maar hij heeft het allemaal op palletten laten staan en in dozen laten zitten. Dat is de enige schuld die ik heb, en daarvoor moet ik nu nog 5 jaar op die manier leven en dat zie ik echt niet zitten.
Daarom zoek ik een schuldbemiddelaar of dienst die toch iets menselijker is en dat ik mijn kinderen toch nog een goede jeugd kan geven.

Groetjes Krimpy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 09 jul 2015 20:10

Vraag het OCMW om de procedure te starten dat zij uw bemiddelaar worden. Het moet alleszins met de goedkeuring van de rechtbank.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

sloeberken

#3 , 09 jul 2015 20:51

Vraag het OCMW om de procedure te starten dat zij uw bemiddelaar worden. Het moet alleszins met de goedkeuring van de rechtbank.
Dat kan het OCMW niet, enkel een advocaat of deurwaarder kan dit. TS zal dat aan de arbeidsrechtbank moeten vragen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

wanton

#4 , 09 jul 2015 22:34

De meeste OCMW's hebben een juriische dienst , met advocaat. En zijn erkend als bemiddelaar. Misschien dat ze een andere advocaat moeten inschakelen om het bij de rechtbank krijgen, maar zij kunnen veel daarin helpen. Onderschat de mogelijkheden van een OCMW niet.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”