Schandalig

DJPPPierre
Topic Starter
Berichten: 3

Schandalig

#1 , 11 apr 2015 00:39

Op 26 april 2013 is mijn loon de eerste op de rekening van de collective gestort, op 26 februari is de laatste schuldeiser betaalt. Das dus amper 2 jaar waarin ik om en bij de 16.000€ schulden had. Bij nazicht is er een bedrag van 3366.35€ betaalt aan kosten en erelonen. Ik heb op eigen beweging de schuldbemiddeling aangevraagd. Als ik had geweten dat mij dat zoveel zou hebben gekost had ik eerst geprobeerd zelf een aflossingsplan op te stellen met mijn schuldeisers, wat mij nauwelijks een kwartierke werk zou zijn elke maand via home'banking. Ronduit schandelig dat iemand met een grote schuldlast, nog eens moet betalen en nie weinig ook. Dat terwijl een pro-deo advokaat kosteloos uw zaak behandeld, hoe zwaar of hoe komplex het dossier ook is, het blijft kosteloos. Dus waarom moet een schuldenaar dan nog zoveel betalen, bovenop de grote schuldenlast die er al is. Heb pro-deo advokaten al heel wa moeilijkere en komplexere dossiers zien behandelen, dus diene zever van "reden is de komplexiteit van het dossier dat dit zoveel geld kost"................ DIKKE DIKKE VETTE BULLSHIT. Als ik het zelf had geprobeerd om met schuldeisers een aflossingsplan voor te leggen, en er akkoord mee zijn, der is niets komplex aan een rekening via home'banking te betalen. Waren ze nie akkoord, dan toch schuldbemiddeling met kans dat ze het totale bedrag door beslissing van rechter aan zich zien voorbij gaan. VIND DIT GEWOON SCHANDALIG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 apr 2015 06:52

Wat is u vraag ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 11 apr 2015 08:56

En hoeveel intrest en kosten is u kwijtgescholden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Eddy009
Berichten: 187

#4 , 11 apr 2015 21:09

Zonder een collectieve schuldenregeling was het u nooit mogelijk geweest om uit uw schuldenspiraal te komen. Aflossingsplannen op eigen houtje afsluiten met diverse schuldeisers stuit bij de één of andere schuldeiser vroeg of laat op een njet, met als gevolg een duur bezoek deurwaarder ...

En idd zonder enige twijfel werden er u bepaalde kwijtscheldingen verleend, al was het "maar" de intresten vanaf de datum van beschikking toelaatbaarheid tot heden. Daarnaast wordt er veelal kwijtschelding verleend van schadevergoeding, intresten tot beschikking toelaatbaarheid en kosten gerechtsdeurwaarder.

Blijkbaar wil u niet alleen de taart maar ook de kers op de taart !

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 12 apr 2015 17:17

Als je schulden hebt, dan moet je op voorhand de beste oplossing kiezen. Wat ging je doen als er een schuldeiser loonbeslag deed.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22351
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 12 apr 2015 19:33


U kraamt onzin uit.
Leg uit. Wat is onzin?

DJPPPierre
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 13 apr 2015 15:00

Idd Sander, wat Eddy009 zegt is onzin, want ik zou de schuldeisers er wel van inlichten alst een njet is, het sowiso collectieve schuldbemiddeling kost, die ik dan ook inlicht van welke ik een njet kreeg, en dat er dan sowiso in hun al dan niet kwijtscheldingen zullen volgen. Als je het slim aanpakt, dan kunnen ze nie anders dan akkoord gaan, is in hun voordeel, altijd. En Eddy009, sorry ma vo via homebanking rekeningen te betalen vind ik da veel geld, kwil voor heel mijn straat dan wel hun rekeningen betalen. En briefen, telefoneren en dergelijke, da moet nen pro deo ook doen, en is gratis.

DJPPPierre
Topic Starter
Berichten: 3

#8 , 13 apr 2015 15:10

Als je schulden hebt, dan moet je op voorhand de beste oplossing kiezen. Wat ging je doen als er een schuldeiser loonbeslag deed.
Wel, da wete pas als ge met de schuldeisers communiceert, kan ik nu geen antwoord op geven (BTW, ben in schulden geraakt door een loonbeslag. Omdat mijn ex plots besloot meer te vragen, met een invaliditeit van 998€ moest ik plots 450€ alimentatie betalen met terugwerkende kracht van 2jaar) En bij loonbeslag mogen ze enkel bij alimentatie het volledige bedrag opeisen, bij andere zoveel procent van het nettoloon - alle vaste kosten / bij minnelijke schikking trouwens aangegeven dak bij zulks alimentatie ik in schulden zou geraken) U ziet, ben al ten onrechte in die schulden geraakt, en er dan zo'n bedrag te moeten voor betalen!!!!!!!!) Maar eigenlijk hoefde ik dit nie te plaasten, zijn privezaken, maar daar rekenen ze op, da nen mens zwijgt, ik heb niets te verbergen, ik schaam mij nie voor wa ik maar heb.

Ice
Berichten: 240

#9 , 20 apr 2015 16:22

In Antwerpen is een deurwaarder begonnen met MyTrustO om schuldbemiddeling te vermijden.
Kosten? 150€....Waarbij de deurwaarder mensen met schulden helpt om zelf hun schulden te regelen en afbetalingen te plannen.

Meer info over MyTrustO?
http://antwerpen.beweging.net" onclick="window.open(this.href);return false;
of 03 220 12 00 (elke werkdag van 9 tot 12 uur).


Pak zelf je schulden aan en vermijd extra kosten

Veel mensen weten niet waaraan ze beginnen met schuldbemiddeling, weten niet dat ze de zeggenschap over hun inkomsten volledig moeten opgeven, dat het jàren kan aanslepen en dat de schuldbemiddelaar bevoorrechte schuldeiser wordt waardoor hun dure erelonen/kosten nog een extra schuld oplevert bovenop hun schulden...
Betere en duidelijkere informatie zou moeten gegeven worden voor mensen in schuldbemiddeling gaan.

Jackrussell
Berichten: 701

#10 , 07 jul 2015 15:11

Zonder een collectieve schuldenregeling was het u nooit mogelijk geweest om uit uw schuldenspiraal te komen. Aflossingsplannen op eigen houtje afsluiten met diverse schuldeisers stuit bij de één of andere schuldeiser vroeg of laat op een njet, met als gevolg een duur bezoek deurwaarder ...

En idd zonder enige twijfel werden er u bepaalde kwijtscheldingen verleend, al was het "maar" de intresten vanaf de datum van beschikking toelaatbaarheid tot heden. Daarnaast wordt er veelal kwijtschelding verleend van schadevergoeding, intresten tot beschikking toelaatbaarheid en kosten gerechtsdeurwaarder.

Blijkbaar wil u niet alleen de taart maar ook de kers op de taart !

U kraamt onzin uit.
Nee. Ik heb zelf incasso gedaan bij een financiële onderneming. Het is geen onzin. Zelfs als iemand al zijn toezeggingen nakomt en zijn administratie op orde heeft (wat meestal niet het geval is), is er altijd wel 'n schuldeiser die beslag legt, kosten opvoert, etc... kort gezegd: de plannen in de war schopt.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”