lening waar ik niks van weet en zwarte lijst sta ???

yannick.d.r.
Topic Starter
Berichten: 1

lening waar ik niks van weet en zwarte lijst sta ???

#1 , 14 mei 2015 22:48

wie kan mij helpen ?
ik leg mijn geval even uit ;
ik keek eens voor de lol of ik schulden had en blijkt dat ik bij de nationale bank bekend sta om een lening die ik zou gedaan hebben van 26000 euro , nu naar mijn weten heb ik geen lening gedaan van zo een groot bedrag , wel een van 13000 euro waar ik denk dat mijn moeder er met een schriftvervalsing nog eens 13000 bij heeft gevraagd !
nu is mijn vraag wat kan ik hier al tegen doen want er bestaat geen kantoor waar ik naartoe kan gaan omdat het over cofidis gaat ,dus kan ik er enkel ene bellen en mijn geval uit leggen , nu dit heb ik al gedaan maar omdat men moeder niet betaald heeft is dit naar acm gegaan een afbetalingskantoor waar ik totaal niks van weet , op de nationale bank kan ik lezen van initiele achterstal 673 en huidige achterstal 5000 euro !
nu is mijn vraag wat is dan eigenlijk nog de achterstal ?21000 euro of 5000 euro en wat betekent die initiele achterstal ???ik weet allesziens niet meer wat doen ??? kan er iemand mij hier duidelijkheid geven aub ?
alvast bedankt voor mijn verhaal te lezen en me mss te helpen met vriendelijke groeten .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 14 mei 2015 23:49

Weet je dan niet dat je de aflossingen niet op tijd hebt betaald???
En nooit een herinnering gekregen om te betalen?
Ongeloofwaardig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 15 mei 2015 08:37

Geld lenen kost veel geld en moet stipt terug betaald worden of het kost enorm veel geld. U eindafrekening zal de GDW wel brengen.
Bij een achterstand van min 3 maand kan de bank het volledige bedrag opeisen.

http://www.privacycommission.be/sites/p ... diet_0.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 mei 2015 10:48

ik keek eens voor de lol of ik schulden had...
Heu... ieder zijn hobby, zeker? Mag ik vragen waar je dit kan opzoeken? Ik ben vrij zeker dat ik geen schulden heb, maar zou dit ook wel eens willen opzoeken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 22 mei 2015 10:53

https://aci.nbb.be/my.policy" onclick="window.open(this.href);return false;

denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 mei 2015 10:55

ik keek eens voor de lol of ik schulden had...
Heu... ieder zijn hobby, zeker? Mag ik vragen waar je dit kan opzoeken? Ik ben vrij zeker dat ik geen schulden heb, maar zou dit ook wel eens willen opzoeken...
Als je een krediet kaart heeft sta je ook in deze lijsten

https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... ticulieren
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 mei 2015 12:58

Nice, ga ik vanavond eens proberen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

skabalie
Berichten: 180

#8 , 23 jun 2015 20:08

Even ter zijde. Ik lees her en der dat mensen leningen rekeningen en bestellingen plaats op naam van derden. In die tijd zou je toch denken, dat dit toch zo goed als uitgesloten zou moeten zijn? Dit met name de chip en de code van de eid? Maar in een radiobericht heb ik nog gehoord, dat voorleggen van een kredietkaart van X soms voldoende is voor een rekening bij Y. Absurd toch?

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 23 jun 2015 22:36

Personeelsleden in mijn dienst zijn zo ooit van ettelijke honderdduizenden euro's aan frauduleuze leningen slachtoffer geworden. Onderzoek wees uit dat deze werden afgesloten op basis van op het werk gestolen loonbrieven en vervalste identiteitsbewijzen.
Tussen haakjes, staar je niet blind op de eidkaart, er zijn nog steeds ettelijke honderdduizenden internationale reispassen zonder chip in roulatie die een bank niet mag weigeren als identificatiebewijs...

Franciscus
Berichten: 38770

#10 , 23 jun 2015 23:53

" sta om een lening die ik zou gedaan hebben van 26000 euro , nu naar mijn weten heb ik geen lening gedaan van zo een groot bedrag , wel een van 13000 euro waar ik denk dat mijn moeder er met een schriftvervalsing nog eens 13000 bij heeft gevraagd !"

Misschien eens naar politie gaan met
- uw copie van uw lening van 13000
- de gegevens die u bij die leningsmaatschappij hebt opgevraagd gezien u getekend hebt moet men die geven. - neem contact op met de hoofdzetel.
En dan mogelijk aangifte dien wegens valse handtekening en valsheid in geschriften en het gebruik ervan.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”