deurwaarder

crr325ci
Topic Starter
Berichten: 6

deurwaarder

#1 , 18 mei 2015 07:58

verschudigt bedrag ongeveer 5.000 euro. geschatte waarde van goederen die zullen worden verkocht, 42.500(bmw 325ci, bmw 320 cabrio, porsche 997 s) is dit wettelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 mei 2015 08:05

is dit het enige verschuldigde bedrag, of heb je nog andere schuldeisers voor andere zaken? Zit in die 5000 euro ook alle kosten inbegrepen?

Hou rekening met het feit dat bij een openbare verkoop een auto maar een % opbrengt van de normale geschatte waarde.

LeenW
Berichten: 12931

#3 , 18 mei 2015 10:08

Auto's worden inderdaad serieus onder de marktwaarde verkocht. Verder moet je de kosten er inderdaad nog bijtellen. Moest er geld overschieten, is dat uiteraard voor u.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38709

#4 , 18 mei 2015 10:09

Zorg dat u die € 5000 op een andere wijze kan terugbetalen als daar nog tijd voor is.

crr325ci
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 18 mei 2015 15:49

Is incl, alle kosten tot op heden. Eventuele kosten van transport en veiling zijn nog niet meegerekend. Ga dit ook nog voor datum vereffenen, kan beter opkoper 2dehand wagens contacteren en 1 voertuig verkopen, dan is er zelfs nog cash over en dit door verkoop van het minst waardevolle voertuig volgens proff opkoper! Vind dit eigenlijk meer een legale manier om mensen te bestelen. Besef ook maar al te goed dat ikzelf in fout ben, maar dan begrijp ik nu wel de reden dat "veel te brave mensen" eenmaal die in problemen geraken hier niet meer uit komen. De kosten die op mijn som bijgerekend zijn zijn gewoonweg meer dan ik al volgens afbetalingsplan maand 1&2 betaald had maand 3 was te laat en de rest weten we. Dank u in elk geval voor de snelle reactie

LeenW
Berichten: 12931

#6 , 18 mei 2015 16:08

Maar even serieus, 2 bmw's en een porsche en dan met schulden zitten. U ziet toch zelf dat hier iets heel fout zit. Het is alvast positief dat u bereid bent 1 van de wagens te verkopen, maar mss wanneer dit alles achter de rug is toch eens hulp zoeken?

chantika
Berichten: 961

#7 , 18 mei 2015 16:14

Mag je die nu nog verkopen? Best eerst aan dw schriftelijke toestemming vragen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 mei 2015 17:01

maar dan begrijp ik nu wel de reden dat "veel te brave mensen" eenmaal die in problemen geraken hier niet meer uit komen.
Ik sluit me aan bij LeenW: 3 luxewagens, maar €5000 schulden betalen, kan je niet? Jij bent geen "veel te brave mens" die in de problemen geraakt, is, hé. Jij bent iemand die uitgezocht heeft waar de grens ligt, en de grens heeft jou gevonden. Wie niet voelen wil, moet op de blaren zitten. Waarom zou jij "veel te braaf" zijn? Als jij 3 luxewagens hebt, maar geen €5000 wil betalen, zou de persoon die die €5000 van jou tegoed heeft "veel te braaf" zijn als hij geen deurwaarder op je af stuurt.

Sorry, maar ik kan maar héél erg weinig begrip opbrengen voor jouw situatie... (En gezien de deurwaarder voor de deur staat, heeft de rechter blijkbaar ook zeer weinig begrip gehad voor uw situatie).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#9 , 19 mei 2015 10:46

Even voor alle duidelijkheid. Als er beslag gelegd is op de wagens, mag u deze niet zelf verkopen!!
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 mei 2015 11:14

Wie niet voelen wil, moet op de blaren zitten.
Heu... mijn excuses voor deze Ben Crabbé uitdrukking. Ik was nog niet goed wakker, denk ik ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

crr325ci
Topic Starter
Berichten: 6

#11 , 16 jun 2015 07:05

Mij ging het niet over wel dan niet te betalen. tuurlijk heb ik dat betaald! Wou gewoon weten of ze voor die kleine som op zoveel beslag mochten leggen. Heb gewoon betaald.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 16 jun 2015 09:32

Mij ging het niet over wel dan niet te betalen. tuurlijk heb ik dat betaald! Wou gewoon weten of ze voor die kleine som op zoveel beslag mochten leggen. Heb gewoon betaald.
Wat is dat nu voor een vraag? Natuurlijk mag dat! Welke logica zou je volgen om te verantwoorden dat men geen beslag op uw goederen mag leggen indien u een schuld moedwillig niet wil betalen? Zelfs al ging het om een Bugatti Veyron, dan nog mag men daar beslag op leggen indien u een schuld van bijvoorbeeld €200 niet zou willen betalen. Als dat niet zou mogen, hoe kan men er dan voor zorgen dat u uw schuld weldegelijk betaald?

5.000 € is misschien voor u een klein bedrag, voor diegene aan wie u het moest betalen is het waarschijnlijk een behoorlijke som. Uw mentaliteit vind ik zeer bedenkelijk, maar kom... Misschien moet ik mijn mening over een tax-shift misschien wel eens herzien in het geval mensen aan hun kapitaal komen door de randjes er van af te lopen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#13 , 16 jun 2015 11:30

Conclusie : vermijd die problemen door schulden tijdig te betalen.

Vandebos
Berichten: 16087

#14 , 16 jun 2015 18:03

Heb verleden week oa. een spiksplinternieuwe Audi A3 tdi 2.0 (ong. 1750 km op de teller) met tal van toeters en bellen in beslag laten nemen voor een huurschuld van om en bij de € 2.000. Denk dat die Matchbox een goede € 33.000 gekost heeft.

Als meneer een kleine maand geleden wat minder toeters en bellen op zijn nieuw speelgoed had laten plaatsen en zijn schuld had afgelost zou het hem veel goedkoper zijn uitgekomen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 18 jun 2015 09:19

Tja, geld kunnen beheren is blijkbaar niet even evident dan kunnen lezen en schrijven. Ikzelf heb maar één enkele schuld: de afbetaling van mijn woning. Verder hebben we een reserve op onze spaarboek staan waarmee we bovenstaande matchbox kunnen kopen. Moest mijn partner of ik dus zonder job vallen, kunnen we met die reserve nog wel een jaartje verder. Ik kan begrijpen dat mensen in geldnood komen, maar ik kan niet begrijpen dat iemand die met een BMW of een Porsche rijdt, in geldnood komt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”