Kan ik hier nog onderuit?

Wennie
Topic Starter
Berichten: 65

Kan ik hier nog onderuit?

#1 , 11 mei 2015 13:16

Even een vraagje, in januari ben ik langs geweest bij Immotheker voor de herziening van mijn hypothecaire lening.
Wij kregen toen dachten we een interessant voorstel, na maanden heen en weer gemail met immotheker, binnensturen van een heel dossier krijg ik via Immotheker een voorstel en vragen ze me nog andere verschillende documenten binnen te sturen. Na een heleboel mails en adminstratieve rompslomp (ondertussen zijn we 5 maanden verder) heb ik het zo een beetje gehad en besloot ik om toch eens zelf op zoektocht te gaan bij andere banken, daar ik al niet meer naar de nieuwe bank via Immotheker wil.

Onertussen heb ik een heel mooi voorstel gekregen van een andere bank, waar ik wil op ingaan.

Nu is mijn vraag kan Immotheker hiervoor een schadevergoeding eisen, ik kan hierover nergens iets terug vinden op papier.
Het enige dat we ondertekend hebben is het voorstel van de bank (dat verloopt op 22/5).

Moet ik gewoon wachten tot het voorstel verloopt? Maar de bank waar ik via Immotheker naartoe zou gaan is een dochterbedrijf van de bank waar ik wil tekenen en deze werken in hetzelfde systeem dus ze gaan er zo wel achterkomen. De vraag blijft dus wat doe ik met Immotheker?

Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3545
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mei 2015 13:48

Zal er vanaf hangen wat er precies op het voorstel staat en waartoe u zich verbonden heeft.

Wennie
Topic Starter
Berichten: 65

#3 , 11 mei 2015 14:37

Op het voorstel staan alle gegevens rond de kredietopening bedrag, de rentevoet, de looptijd, onze gegevens de lonen
daarnaast hebben ze me nog een document gegeven waarop staat wat de ontbrekende documenten zijn en daar staat ook een datum op dat het aanbod komt te vervallen 22/5

Reclame

Lanox
Berichten: 3545
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 mei 2015 15:21

En u heeft getekend voor ontvangst? Aanvaarding? ...

basejumper
Berichten: 4685
Locatie: Diest

#5 , 14 mei 2015 08:50

De immotheker onderhandelt met diverse kredietmaatschappijen en wordt op commissie vergoed voor de aangebrachte klanten. Als u via hen geen kredietcontract afsluit hoeft u normaal ook niets te betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”