vriend heeft schulden en nu ik ook

miekemarieke
Topic Starter

vriend heeft schulden en nu ik ook

#1 , 13 mar 2015 00:55

Hallo,
Mijn vriend heeft schulden, belastingen, alimentatie, boetes enz... en door zijn nonchalant gedrag, worden deze maar erger en erger, de brieven van de deurwaarders blijven maar komen, ik ben echt aant verzuipen. Omdat mijn vriend het maar op zijn beloop laat, probeer ik te bemiddelen met de schuldeisers om eventuele afbetalingsplannen voor te stellen. Dit lukte me even maar dan komen ter weer andere bij en ik kan gewoon niet meer.
Zelf sta ik nu op mijn rekening - 800 heb nog 300 om rond te komen voor dees maand. Ik ben echt ten einde raad, ik zou dringend tandheelkundige verzorging moeten hebben, maar dat past gewoon niet in het hele kostenplaatje, terwijl dit echt nodig is want mijn zelfvertrouwen is weg en ik kom dagelijks onder de mensen als verkoopster in een winkel.
Ik kan gewoon niet meer, ik ween elke dag, wat moet ik toch doen???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Booke

#2 , 13 mar 2015 10:56

Wat hoop je hier te horen? Ik begrijp echt je vraag niet. Sorry dat ik het zeg maar je bent tot nu al zeer dom geweest om de schulden van die profiteur af te lossen dus hou daar a.u.b mee op en maak dat hij zijn adres ergens anders zet. Dit heeft niks met liefde te maken. Deze man gebruikt je gewoon.

tira00

#3 , 13 mar 2015 12:41

Weggaan bij hem, zo vlug mogelijk.
Dit heeft niks met liefde te maken, hij gebruikt je gewoon en heeft zero respect voor je.
Of kan je nergens naartoe?

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 13 mar 2015 14:32

Beste

Los van de overige reactie die u hierboven kan lezen, bent u wel degelijk terecht gekomen op een juridisch forum. Ik bied u dan ook graag een juridische oplossing aan.

Wilt u op een doortastende manier de schulden aanpakken en afbetalen, dan doet u (of beter gezegd: uw vriend) er goed aan de collectieve schuldenregeling aan te vragen.

Daarbij komen al uw inkomsten terecht bij een advocaat, die uw schulden afbetaalt, de lopende rekeningen vereffent en u een maandelijks onderhoudsgeld verschaft.

Zolang de collectieve schuldenregeling loopt, bent u in principe beschermd tegen deurwaarders en kunnen bepaalde schulden ook worden kwijtgescholden.

Na principieel 5 jaar bent u dan weer schuldenvrij en kan u weer beschikken over uw eigen inkomsten.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

sloeberken

#5 , 13 mar 2015 15:59

Principieel 5 jaar? Wie voor de collectieve schuldenregeling kiest, stapt in een verhaal waarvan hij het begin, maar niet het einde kent. Om nog maar te zwijgen over al de mankementen in deze wetgeving.
CRS is max 7 jaar, zijn er nog openstaande schulden, die heb je kwijt. Voor wie zwaar in de schulden zit een prachtige oplossing. Wie er niet goed uitkomt is zijn eigen schuld. De rest zijn allemaal verhalen.
Er word veel gebakkeleid over de SB zijn onkosten, maar meestal gezwegen wat het anders zou gekost hebben aan intresten en kosten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

tira00

#6 , 13 mar 2015 16:20

Dus ts de raad geven dat zij de schulden van iemand anders (die zelfs nog constant nieuwe schulden maakt) moet betalen, is juridisch juist?

sloeberken

#7 , 13 mar 2015 16:46

Mijn advies aan TS is de volgende: de relatie verbreken met die hardleerse schuldenaar en de instrumenten gebruiken die het beslagrecht biedt om u zelf te beschermen tegen scguldeisers.
Is niet aan ons om advies te geven, wat ze met haar relatie moet aanvangen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro
Juridisch actief: Ja

#8 , 13 mar 2015 17:24

Waarom zou men moeten ophoesten voor de schulden van een VRIEND????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Ice

#9 , 13 mar 2015 18:17

Principieel 5 jaar? Wie voor de collectieve schuldenregeling kiest, stapt in een verhaal waarvan hij het begin, maar niet het einde kent. Om nog maar te zwijgen over al de mankementen in deze wetgeving.
CRS is max 7 jaar, zijn er nog openstaande schulden, die heb je kwijt. Voor wie zwaar in de schulden zit een prachtige oplossing. Wie er niet goed uitkomt is zijn eigen schuld. De rest zijn allemaal verhalen.
Er word veel gebakkeleid over de SB zijn onkosten, maar meestal gezwegen wat het anders zou gekost hebben aan intresten en kosten.
Wie er niet goed uitkomt is zijn eigen schuld.
Dat durf ik tegen te spreken, soms zelfs volledig buiten hun eigen schuld.
Maar inderdaad: énkel voor diegenen die zwaar in de schulden zit is het een oplossing want bijvoorbeeld in geval van totale kwijtschelding van schulden legt de rechter de totale of gedeeltelijke onbetaalde honoraria van de schuldbemiddelaar zelfs ten laste van het Fonds ter bestrijding van de overmatige schuldenlast
Anderen, met minder schulden belanden dan pas goed in de miserie door toevoeging van ereloon, emolumenten en kosten die met voorrang dienen betaald te worden en de schuldenlast aanzienlijk kunnen verhogen...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 13 mar 2015 19:41

Uiteraard is het een CSR voor uw vriend niet voor u.
Vermoedelijk bent u door het betalen van zijn schulden nu ook in de problemen geraakt en mogelijk ook schuldeiser tgo uw vriend.

Ga eens met een http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false; uit uw omgeving praten. Mogelijk kan u wel budgetbeheer overwegen deze onderhandelen dikwijls ook met schuldeisers.

Vriend ... als in feitelijk of wettelijk samenwonend. In het eerste geval is er geen vermenging van vermogen. Als u geen gemeenschappelijke rekeningen hebt. Indien wel zorgen dat u direct terug gesplitste rekeningen hebt. En van uw rekening NIETS meer voor hem betalen.

Qua relatie ook eens navragen bij CAW naar een relatietherapeut / iemand die uw vriend laat inzien wat verantwoordelijkheid nemen is.
Eventueel via http://www.vagga.be" onclick="window.open(this.href);return false;

mjers

#11 , 16 mar 2015 10:28

Kan TS wat meer informatie geven wat de schulden van haar vriend te maken hebben met haar eigen schulden?

maw, wat is de reden dat TS nu schulden heeft. Je bent toch niet de schulden van uw vriend aan het aflossen?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”