Eenzijdige beëindiging overeenkomst met onmiddellijke ingang

Redrum
Berichten: 574

Re: Eenzijdige beëindiging overeenkomst met onmiddellijke in

#16 , 10 mar 2015 09:33


Ze hebben die ene brief terug gehad met de post, niet leverbaar, maar ik ontvang nu nog steeds maandelijks brieven bij mijn ouders, en die komen steeds aan zonder fout.
Ze ondernemen geen actie als ze post terugkrijgen.
Uiteindelijk krijgen we 3 maanden te laat een factuur. Datum van ontvangst = 17 februari; te betalen vóór 23 januari, dat weet iedereen dat dit niet kan.
Mijn man heeft deze factuur betaald en 2 dagen later kwam de factuur met rappel en met 14€ extra kosten. Die hebben elkaar dus gekruist.
Toen die mevrouw belde, bevestigde ze dat ze de betalingen ontvangen had, maar ze wou toch ook die 14€ nog hebben.
In het reglement staat bij niet-betaling van meer de 3 maanden mogen ze de overeenkomst stopzetten. We hebben uiteindelijk we degelijk binnen die termijn van 3 maanden betaald.
Enja, ze wees ons de vinger dat we regelmatig te laat betalen, maar hier worden minstens wekelijks facturen betaald. Bovendien zijn hun facturen vaak niet meert op tijd te betalen omdat we maar 2 dagen krijgen ofzo, als je de verwerktijd van de bank erbij telt, kán je al niet meer op tijd zijn...
Maar dat die brief terugkomt, het factuur daardoor veel later bij jou komt, en je zelfs komt opdraven met de verwerkingstijd van de bank, komt allemaal doordat jij een foutief adres doorgegeven hebt. Waarom moeten zij dat oplossen of daar actie in ondernemen? Dat is jouw verantwoordelijkheid, niet die van iemand anders.

Je zegt dat je nog steeds brieven bij je ouders krijgt. Heb je daar zelf al actie in ondernomen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”