budgetkrediet comfort belfius

antwerpen1989
Topic Starter
Berichten: 37

budgetkrediet comfort belfius

#1 , 04 dec 2014 19:22

Beste mensen,

Ik heb sinds een paar jaar 'Budgetkrediet Comfort' bij Belfius, concreet houd dit in dat ik een negatief saldo kan hebben.
Ik heb deze dienst echter nooit gebruikt tot voorkort.
De bedoeling is dat het negatieve saldo binnen de maand weer aangezuiverd is, wat in mijn geval pas na 34dagen gebeurd is.
Nu, na 34 dagen in 'het rood' gestaan te hebben, is mijn saldo weer positief, maar ik kan geen geldafnames of overschrijvingen doen!
Heeft dit met dat krediet te maken? Ik vind hierover niks terug in de voorwaarden.

Ben benieuwd! :mrgreen:

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 04 dec 2014 19:54

U bank zal daar toch een uitleg voor geven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

antwerpen1989
Topic Starter
Berichten: 37

#3 , 04 dec 2014 20:45

Telefonisch kon er geen informatie verstrekt worden, en mijn hoofdkantoor is 100km verderop, vandaar dat ik het hier is vroeg.
Zal morgen nog wel 'ns bellen.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 04 dec 2014 22:10

In u regionaal kantoor moeten ze daar toch een antwoord kunnen op geven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

antwerpen1989
Topic Starter
Berichten: 37

#5 , 05 dec 2014 10:26

Heb als antwoord gehad dat mijn rekening als 'straf' 5 werkdagen onbruikbaar is.

Sirkii
Berichten: 5460

#6 , 08 dec 2014 21:33

Heb als antwoord gehad dat mijn rekening als 'straf' 5 werkdagen onbruikbaar is.
Da s nog eens een belachelijk antwoord van Belfius. Ze verdienen goud aan dergelijke negatieve saldi met intresten van galant 15% in deze tijden van gratis geld. Dat ze blokkeerden tussen de 30e dag en de valutadatum van uw aanzuivering is verdedigbaar. Als ze evenwel nog blokkeerden na de aanzuivering (op valutadatum) dan zou k op zoek gaan naar een andere bankrelatie ...

Wim_V
Berichten: 16

#7 , 09 dec 2014 15:25

Heb als antwoord gehad dat mijn rekening als 'straf' 5 werkdagen onbruikbaar is.
Da s nog eens een belachelijk antwoord van Belfius. Ze verdienen goud aan dergelijke negatieve saldi met intresten van galant 15% in deze tijden van gratis geld. Dat ze blokkeerden tussen de 30e dag en de valutadatum van uw aanzuivering is verdedigbaar. Als ze evenwel nog blokkeerden na de aanzuivering (op valutadatum) dan zou k op zoek gaan naar een andere bankrelatie ...
Het duurt daar kennelijk even voordat de opheffing van de blokkering in hun systemen helemaal is doorgevoerd. Oplossing kan ook zijn dat de rekeninghouder niet meer geld uitgeeft dan hij/zij tot zijn/haar beschikking heeft. :)

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”