afbetaling lening

anadvies
Topic Starter
Berichten: 11

afbetaling lening

#1 , 15 jul 2014 15:57

Hallo allen
even de situatie schetsen; mijn ex-echtgenote is 17 maanden geleden overleden. Hij had een lening aangegaan, waarvan ik, noch mijn dochters op de hoogte waren. Nu, 17 maanden later ontvang ik plots een brief van hen, gericht tot mijn overleden ex-echtgenoot, en op mijn naam (alhoewel ik niets wist van het bestaan van deze lening en daarbij vanzelfsprekend nooit iets ondertekend heb).
Ik ben ook niet in het bezit van enig contract dat hij afgesloten had met hen.
Nu manen zij plots aan het nog verschuldigde bedrag, met interesten te betalen.
Mijn vraag = 1) ik begrijp niet waarom zij er nu pas plots mee afkomen? (ze beweren wel in de maand augustus 2013, een aangetekend schrijven verstuurd te hebben, maar waar ik niets van afweet of ontvangen heb..)
2) en kunnen zij 'nu zomaar' aan het nog verschuldigde bedrag interesten toevoegen ?

---------------------------------------------
waarom wachten zij zolang, zonder iets van zich te laten horen ? en informeren zich zo slecht, want hun schrijven was in de eerst plaats gericht tot een persoon die 17 maanden geleden overleden is, en daarna tot zijn ex-echtgenoot.
??
als iemand hier een antwoord op heeft..Bij voorbaat veel dank !
Oprechte groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9911
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 15 jul 2014 19:48

Waren jullie nog getrouwd op de dag van zijn overlijden? Want er kan , als getrouwd persoon , geen lening aangegaan worden door hem alleen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

anadvies
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 15 jul 2014 20:52

Bedankt voor uw antwoord.
Nee, we waren net gescheiden.

Groeten

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 15 jul 2014 20:57

Als het contract dateert van na de echtscheiding hebt u er niets mee te maken.
Tenzij u zou geërfd hebben van uw ex.
Hebben uw dochters zijn nalatenschap verworpen? Hebben ze iets geërfd?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

anadvies
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 16 jul 2014 10:22

Als het contract dateert van na de echtscheiding hebt u er niets mee te maken.
Tenzij u zou geërfd hebben van uw ex.
Hebben uw dochters zijn nalatenschap verworpen? Hebben ze iets geërfd?
Goedemorgen
Bedankt,
'k ben niet in het bezit van het contract van de lening, (weet ondertussen dat het dateert van voor scheiding)
maar wij waren getrouwd met 'scheiding van goederen' ->kon hij dan lenen zonder mijn medeweten?

de nalatenschap is naar mijn dochters overgegaan en zij hebben deze aanvaard
in geval ze de lening dan toch zouden moeten terugbetalen.., kan de kredietverlener (die de erfgenamen niet op de hoogte gebracht heeft van deze lening..)
kan dan de kredietverlener hier interesten bijrekenen ? (17 maanden is een hele tijd)
Groeten.

wanton
Berichten: 9911
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#6 , 16 jul 2014 19:01

Zij zullen dus wel de lening moeten terugbetalen vermits ze de erfenis hebben aanvaard. Over de grootte van de achterstallige intrest zou ik onderhandelen.
Het is wel niet normaal dat een gehuwd man, zelfsbij scheiding van goederen,een lening op zijn naam alleen toegekend wordt. Ondervraag daaromtrent de betreffende bank.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

anadvies
Topic Starter
Berichten: 11

#7 , 16 jul 2014 22:11

Hallo
van harte bedankt voor jullie raad. K zal hen verder ondervragen.
Groeten.

mijnhuurder
Berichten: 46

#8 , 27 nov 2014 21:30

"Het is wel niet normaal dat een gehuwd man, zelfsbij scheiding van goederen,een lening op zijn naam alleen toegekend wordt. Ondervraag daaromtrent de betreffende bank."

En waarom niet ?

Gisteren nog een persoonlijke lening aangegaan bij een bank, officieel heeft mijn vrouw daar geen weet van, maw, nergens heeft ze iets ontvangen van info vd bank of moeten tekenen.
(uiteraard weet ze er van maar dat is iets anders als "niet normaal")
De referentie rond verhuren in Belgie, appartement, huis, garage, box, etc: www.mijnhuurder.be

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”