schuld afossen en van zwarte lijst

extremebuddy
Topic Starter
Berichten: 4

schuld afossen en van zwarte lijst

#1 , 15 okt 2014 05:50

ik ben van plan om mijn opsenstaande schuld in 1 maal direct af te lossen zodat ik van die zwarte lijst geraak. is het effectief 1 jaar wachten na aanzuiveren lening tegen dat je er echt af bent of gaat het wel wat sneller soms. wie heeft hier ervaringen omtrent?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
michiel54
Berichten: 25

#2 , 15 okt 2014 09:01

Ik heb dit ook meegemaakt , 6 jaar terug. Door de verkoop van ons huis , wegens scheiding , konden wij de volledige schuld terug betalen en werd de schuldbemiddeling stopgezet > De bevoegde rechtbank deed hier dan uitspraak over. Dan volgt er inderdaad een wachttijd eer je van die lijst geraakt . In mijn geval moest ik wachten tot al de schuldeisers daarover melding hadden gedaan bij de nationale bank . Echter , twee schuldeisers lieten het na om dit te doen . Je kan steeds controleren via internet bij de nationale bank hoe de situatie is . Dus dan heb ik een instantie gevonden via internet , ik weet spijtig genoeg de naam niet meer en die hebben zich belangloos(kostenloos) ingezet om de schuldeisers te dwingen tot een rechtzetting van feiten . Uiteindelijk kreeg ik na lange tijd melding van deze instantie dat alles in orde was en ik geschrapt was van de zwarte lijst .Ondertussen was ik zo'n drie jaar verder !!! Dus voor U : indien nodig , even navraag doen hoe deze instantie heet . Maar als U na schrapping van die lijst wil rekenen op een nieuwe lening voor het even wat , je naam is nog steeds bekent bij de banken hoor . Ik kreeg geen visa kaart van mijn bank bijvoorbeeld. Ik kocht een auto met een deel op krediet ..moest ik toch wat rond zoeken voor er een instelling was die dit wou doen en dan nog aan een hogere rentevoet ! Je blijft als het ware voor altijd gebrandmerkt !!!

extremebuddy
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 15 okt 2014 11:05

ik dacht eens echt niks meer te zien op kredietcentrale dat je dan ook effectief een 2de kans krijgt en dat ze nergens je gegevens langer dan 10 jaar mogen bijhouden bij kredietverzekeraars.

Reclame

denlowie
Berichten: 15934
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 okt 2014 11:40

Als de laatste schuld betaald is blijf je nog 12 maanden vermeld op de zwarte lijst, maar je kan dan wel zien dat ge u schuld reeds vereffend is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

michiel54
Berichten: 25

#5 , 16 okt 2014 08:25

Inmiddels gevonden : info@datassur.be, http://www.datassur.be" onclick="window.open(this.href);return false;
en ook : Commissie voor de Bescherming van de persoonlijke levenssfeer. http://www.privacycommission.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”