auto en uit elkaar gaan

berlingo
Topic Starter

auto en uit elkaar gaan

#1 , 15 jul 2014 13:16

wij zijn feitelijk samenwonend en gaan weldra uit elkaar.
ik ben de lening aangegaan, mijn partner heeft de verzekeringen op haar naam.
we zijn overeengekomen dat geen van beide de wagen zal overnemen aangezien de maandelijkse afbetaling niet haalbaar is.
wagen zal dus worden binnengebracht waar er een overnameprijs zal besproken worden.
deze overnameprijs zal bepalen wat we nog maandelijks zullen moeten afbetalen.
mijn partner wil geen engagement op papier ondertekenen waarin zij mee de helft van de lening aflost.
ze zegt dat ik haar maar moet geloven op haar woord dat ze maandelijks de helft zal betalen.
kan ik hier een richting mee uit zodat we beide toch aansprakelijk zijn voor de verdere afbetaling?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jul 2014 14:51

Neen, de bank zal u verantwoordelijk stellen, u bent het die de lening is aangegaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berlingo
Topic Starter

#3 , 15 jul 2014 16:39

dus ik moet er op vertrouwen dat ze mij maandelijks de 1/2 v/h verschuldigde bedrag betaald...
ik heb dus juridisch geen poot om op te staan, wanneer ze niet meer zou mee afbetalen?
indien ze toch akkoord zou gaan met een onderling opgesteld document, is dit dan rechtsgeldig bij niet naleving?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jul 2014 19:40

indien ze toch akkoord zou gaan met een onderling opgesteld document, is dit dan rechtsgeldig bij niet naleving?
U zou haar dan wel kunnen dagvaarden, maar de bank heeft daar niks mee te zien, dit is een probleem tussen u en je vriendin.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Joeri_J

#5 , 16 jul 2014 08:27

Als geen van beide de wagen houd,
en de wagen teruggebracht word,
Dan zal na het terugbrengen van de wagen de lening toch afgelopen zijn en het openstaande bedrag betaald worden met de waarde van verkoop?

Eventueel moet er nog een bedrag betaald worden, welk dan gedeeld kan worden door 2 ? (of in andere verhouding betaald worden)

Denk niet dat de bank de lening van de wagen zal verder open laten staan als de wagen (het onderpand) zelf verkocht is...

Zeker je bevragen hierover.

berlingo
Topic Starter

#6 , 16 jul 2014 16:16

dus concreet wil dit zeggen dat ik als eigenaar de wagen terugbreng naar Citroen Belux, er ontbinding gedaan word van mijn contract ? er zal dus hoogstwaarschijnlijk een restwaarde worden meegedeeld.
PSA Finance de kredietverstrekker zou dan zijn gelden terug krijgen uit de herverkoop van de wagen ?
het saldo tussen de verkoop en de restwaarde is dan bepalend voor wat ik en partner nog moeten afbetalen ...

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”