sociale lening

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

sociale lening

#1 , 03 jun 2014 12:38

Ik lees hier bij de maximale inkomensvoorwaarden van een sociale lening:
Indien de woning, het appartement of de bouwgrond niet gelegen is in een kernstad of in de Vlaamse Rand rond Brussel bedraagt het maximum toegelaten belastbaar inkomen:

voor een alleenstaande persoon zonder persoon ten laste: 35.717 euro;
voor een als ernstig gehandicapt erkende alleenstaande persoon zonder personen ten laste: 39.283 euro;
voor alle anderen: 53.569 euro, verhoogd met 3.567 euro per persoon ten laste.
http://www.vlaamswoningfonds.be/lenen/e ... oorwaarden" onclick="window.open(this.href);return false;


Mag ik hier nu uit begrijpen dat om een SOCIALE lening te verkrijgen, een persoon die alleenstaand is, maximum maar 35.717 euro bruto mag verdienen, terwijl twee personen die samen een woning kopen ieder 53.569 euro mogen verdienen? Of is het in het laatste geval de gezamenlijke belastingbrief voor gehuwde personen die telt?
Wat gebeurt er dan indien men geen gezamenlijke belastingbrief heeft, maar gewoon niet-wettelijk samenwoont? Ieder 35.717 dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4674
Locatie: Diest

#2 , 03 jun 2014 14:18

Betreft inderdaad gezinsinkomen + verhoging per kind ten laste. Bij samenwonenden zal men naar ik vermoed eveneens die 53569 nemen. Het is niet omdat ze een aparte belastingbrief hebben, dat men die niet kan optellen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”