collectieve schuldenregeling wanhoop nabij...

suzyv
Topic Starter

collectieve schuldenregeling wanhoop nabij...

#1 , 12 mei 2014 16:32

Beste,

Ik ben sedert februari 2008 in een collectieve schuldenregeling. Doch na zovele jaren is er nog steeds geen "plan". Sinds eind 2009 ben ik alleenstaande en sedert mei 2010 officieel gescheiden. Door deze verandering in situatie was er uitstel gevraagd op de arbeidsrechtbank. Ondertussen zijn we 2014 en nog geen enkele stap verder omdat mijn ex niet akkoord gaat met het voorstel. De eerste fout naar mijn mening was dat sinds de officiële scheiding de inkomsten gescheiden hadden moeten zijn. Dit was niet het geval zodat mijn ex 2 jaar lang gelden van mij heeft verkregen van de schuldbemiddelaar omdat zijn inkomsten niet hoog genoeg waren om zijn huur, schulden en leefgeld te bekostigen. Na een lange strijd heb ik dan begin 2013 het zover verkregen dat de inkomsten gesplit werden en dat we elk evenveel moesten afbetalen. Waar ik uiteraard dadelijk mee tevreden was. De gelden die mijn ex onterecht heeft ontvangen krijg ik nooit meer terug volgens de schuldbemiddelaar. De tweede fout is dat mijn oudste dochter van 17 ( ik heb 3 kinderen oorspronkelijk in co-ouderschap) sedert afgelopen november en mijn oudste zoon sinds afgelopen februari bij mij verblijven en niet meer wensen te gaan naar de vader wegens onleefbare omstandigheden. Ondertussen blijft mijn ex wel nog steeds de helft van het kindergeld ontvangen van de schuldbemiddelaar ondanks verscheidene mails en telefoontjes dat in het vonnis van de echtscheiding staat dat de kinderbijslag ten behoeve van de kinderen moet gebruikt worden. Hij heeft nooit 1 euro willen spenderen aan de kinderen zodat alle lasten op mij vallen. De derde fout is dat mijn ex verscheidene nieuwe schulden heeft gemaakt. Dit ligt bij deurwaarders en er is zelfs al een uitverkoop geweest. De schuldbemiddelaar weet hiervan en er wordt niets aan gedaan. Ik krijg geen antwoord hoeveel er ondertussen op de rubriekrekening staat. Mijn Prodeo advocate doet niets. Mailen, bellen... Het haalt niets uit. Ik heb wel een mail verkregen van de schuldbemiddelaar dat ik mijn leven mooi terug evenwichtig heb opgebouwd en dat de problemen van mijn ex geen invloed op mij zullen hebben. Maar dat hebben ze dus wel. Ik ben stilaan hopeloos aan het worden en ik heb geen idee waar ik nog gehoord kan worden om dit hoofdstuk af te sluiten. Heeft er iemand raad?

Mvg

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding