Collectieve schuldbemiddeling samenwonend

Channen
Topic Starter

Collectieve schuldbemiddeling samenwonend

#1 , 19 apr 2014 14:46

Hallo,

Ik woon al een jaartje officieel samen met mijn vriend maar hij heeft al van voor onze relatie al schulden lopen. Nu we hebben in de schuldbemiddeling gezeten maar omdat we buiten moesten uit ons vorige appartement, hebben we de schulden niet kunnen betalen vanwege we de nieuwe waarborg moesten sparen. Dus we konden echter niet anders.

Mijn vriend is sinds februari geschorst voor 6 maanden bij het OCMW. Nu willen we collectieve schuldbemiddeling doen, maar nu is mijn vraag; wordt mijn loon ook in beslag genomen? Deze schulden zijn enkel en alleen van mijn vriend en heb hier eigelijk niets mee te maken.. weet ook niet hoe dit allemaal in zijn werk gaat en wat ik hier mee te maken zal hebben, en zou graag willen weten hoe en wat voor we dit echter aanvragen.

Alvast bedankt voor de hulp~

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 apr 2014 15:29

Al eens lezen:
http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... geling.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

wanton

#3 , 22 apr 2014 18:11

Samenwonenden leven in een stelsel van scheiding van goederen. Zijn schulden kunnen niet verhaald worden op u. De bemiddelaar kan wel oordelen dat hij , door de samenwoonst , voordelen heeft en daar rekening mee houden in vb. het weekgeld.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”