Erfenis bij Collectieve Schuldenregeling

JM84
Topic Starter
Berichten: 16

Erfenis bij Collectieve Schuldenregeling

#1 , 31 mar 2014 10:43

Ten einde raad ben ik op dit forum terecht gekomen.

Ik zit sinds maart 2012 in csr. Ik had een openstaande schuld van ongeveer 6000 euro. De schuldbemiddelaar houdt mijn loon in sinds maart 2012. Nu heb ik begin dit jaar, op 3 januari een erfenis gekregen. Het gaat om een bedrag van ongeveer 18500 euro. Ik ben opgeroepen door de notaris om de akte van verkoop te tekenen, waar ook de schuldbemiddelaar aanwezig was. Toen ik haar vroeg of mijn schulden ineens konden afbetaald worden antwoordde zij me doodleuk, ohh dat weet ik niet, ik heb uw dossier niet bekeken!! Ik dacht dat ik door de grond zakte! Elk contact bij haar is moeilijk of heel kort! Als ik uitleg vraag via mail antwoordt zij me 90% gewoonweg niet! Bel ik haar op dan word ik afgescheept! Is dit een normale gang van zaken bij schuldbemiddelaars??

Het laatste contact dat ik met haar gehad heb is sinds 6 januari geleden. Toen vertelde ze me dat er voldoende geld was om alles ineens te betalen. Ik weet van de notaris dat de schuldbemiddelaar in het bezit is van de erfenis sinds half januari. We zijn nu 3 maanden verder, ondertussen is er dit jaar al meer dan 20 000 euro op de rekening gestort en ik heb nog steeds geen nieuws, ik krijg geen afschrift, ik krijg geen inzage in de afbetalingen, ik vroeg haar gewoon mij te informeren over de stand van zaken en zelfs daar krijg ik geen antw op!

Wat moet ik hier in godsnaam mee beginnen?
Hoelang duurt het voor dergelijke procedure is afgerond??
Ik heb via de notaris moeten vernemen dat er 3 schuldeisers zijn die aanspraak maken op de interesten. Tot welke datum kunnen zij interesten aanrekenen? zijn het die interesten die zijn vastgelegd in de minnelijke aanzuiveringsregeling?

Ik hoop dat ik hier een antwoord zal krijgen wat me een beetje gerust stelt want ik vertrouw het allemaal niet meer en zeker niet als je de verhalen hoort van andere mensen in csr..

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding