Oude schuldbemiddelaar geeft dossier niet aan nieuwe

Kindenbelang
Topic Starter
Berichten: 56

Oude schuldbemiddelaar geeft dossier niet aan nieuwe

#1 , 24 mar 2014 13:06

Beste allen,

Graag jullie advies:

Wanneer bij vonnis d.d. 13.01.2014 wordt gesteld dat een nieuwe schuldbemiddelaar wordt aangesteld naar aanleiding van ons verzoekschrift, en de vroegere schuldbemiddelaar hevelt het dossier niet over, wat dan?

Onze nieuwe schuldbemiddelaar heeft al twee maal gefaxt op 21.01.2014 en 26.02.2014 en wij hebben een AS gestuurd op 11.03.2014 met de vraag om ons voor 25.03.2014 een antwoord te willen formuleren waarom het dossier nog niet werd overgemaakt. De oude schuldbemiddelaar geeft geen teken van leven. Antwoordt zelfs niet op onze brieven en telefoons blijven onbeantwoordt. Stafhouder van oude schuldbemiddelaar inlichten en oude schuldbemiddelaar dagvaarden?

De reden waarom wij van schuldbemiddelaar wensten te wijzigen was juist omdat er totaal geen communicatie mogelijk was en de schuldbemiddelaar een ware sjoemelaar was. De rechtbank is ons gevolgd in onze argumentatie en heeft ons gelijk gegegeven, maar zelfs nu blijven de problemen en wordt het dossier niet overgemaakt aan de nieuwe schuldbemiddelaar. Het vonnis is toch dwingend?

Wat te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 24 mar 2014 20:54

Rechtbank terug aanspreken met dwangsom per dag geen overdracht.

Kindenbelang
Topic Starter
Berichten: 56

#3 , 25 mar 2014 09:42

Bedankt, doen we!

Reclame

Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#4 , 25 mar 2014 16:39

Alle gegevens kan je wel op arbeidsrechtbank terugvinden. Zo kan je wel verder.
Maar ja, sommige schuldbemiddelaars hebben hun regeltjes, of dat allemaal wettelijk is is iets anders.
De meeste van 'hun klanten' staan in een zeer zwakke positie en durven niets zeggen of ondernemen.
Goed van U om het hier niet bij te laten.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”