Dringende vraag! Bank keurt lening goed en dan weer niet!!

dkeleman
Topic Starter

Dringende vraag! Bank keurt lening goed en dan weer niet!!

#1 , 25 feb 2014 17:19

Dag iedereen,

Momenteel zitten mijn vriendin en ik met een groot probleem.
Vorige week vrijdag en zaterdag waren wij bij onze bank, kbc langs geweest om een overbruggingskrediet aan te vragen.

We hebben een woning te koop staan voor 350 000 euro en willen een overbrugging voor 200 000 om een bouwgrond aan te kopen.

Zaterdag hebben ze ons bod formulier voor de grond ondertekend en gestempeld met daarop de verklaring dat we via hun over een krediet kunnen beschikken.
Dit bodformulier is hierdoor al bindend.
Gisteren bellen ze plots dat de overbrugging geweigerd is met de reden dat het risico te groot is aangezien we maar 20 en 23 jaar oud zijn.
Natuurlijk zitten wij met het probleem dat ze op het bodformulier wel hun akkoord gegeven hebben.

We zijn nu verplicht om de grond aan te kopen, maar hebben dankzij de bank het kapitaal niet. Mag dit zomaar van de bank? Eerst tekenen en dan plots alles in trekken.

We verdienen beiden ongeveer 2000 euro netto, werken al 2 jaar, en hebben een eigen kinderopvang die al de komende 2!! jaar volzet zit. We hebben dus ook elk een huis dat we geerfd hebben waarvan we dus 1 te koop gezet hebben. Ik snap dan echt niet waar het risico zit en of ze ons mogen discrimineren op leeftijd.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 feb 2014 18:18

Als ze schriftelijk de toekenning van de lening hebben bevestigd is dan heeft dat de waarde van een kontrakt dat bindend is voor de bank.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

dkeleman
Topic Starter

#3 , 25 feb 2014 18:40

De bank heeft getekend:

Op basis van de voor ons voorhanden zijnde gegevens, die voormelde bieders, voor die voormelde transactie, een lening tot financiering van die geboden som zal kunnen krijgen ofwel er al bij ons over beschikt. Daarbij handtekening van hoofd cel particulieren en stempel van fileaal

Reclame

Turaki

#4 , 25 feb 2014 20:44

De bank kan moeilijk gaan beweren dat ze niet op de hoogte waren van uw leeftijd...

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”