dringende vraag

dreamer
Topic Starter
Berichten: 54

dringende vraag

#1 , 21 jan 2014 08:17

geachte,

we hebben van 2010 collectieve schuldbemiddeling gehad en deze is gedaan van eind 2013, nu we hebben ook budget beheer
blijkt dat collectieve niet alle deurwaarders betaald heeft, en we krijgen brieven van deurwaarders , wat zouden jullie doen bij ocmw weggaan en zelf contact opnemen met desbetreffende deurwaarders en we weten dus niet wat onze inkomsten zijn doordat we nooit geen overzicht gehad hebben van collectieve
dus zou ik een brief willen schrijven, waarin ik zet om tot een afbetalingsplan over te gaan vanaf maart zodat we kunnen zien wat de inkomsten zijn en wat we kunnen betalen doordat mijn vrouw geen inkomen heeft. en we ongeveer een 2300 euro hebben maar en 670 euro huur betalen mss wou een voorstel doen van 50 euro per deurwaarder kan iemand me helpen aub met raad en eventueel een standaardbrief op te stellen

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartus
Berichten: 8

#2 , 24 jan 2014 22:10

beste ik begrijp jou vraag.
ten eerste is jou schuldbemiddelaar diep in de fout gegaan, deze schuldbemiddelaar moet zorgen op het einde en de afsluiting ervan dat alles betaald is van schulden, en ja zelfs zekerlijk deurwaarders.
als advies zeg ik tegen jullie, neem alles dat je hebt van achterstanden die de schuldbemiddelaar niet betaald heeft mee naar een gratis advies bij de griffie van de beslagrechter en maak dringend een aparte afspraak met de beslagrechter via de griffie van de beslagrechter want er is daar enorm veel misgelopen bij deze schuldbemiddelaar, en deze zal hij moeten rechtzetten.
het OCMW die jou budgetbeheer doet zou er ook beter achteraan zitten, maar ja het is gemakkelijk om te zeggen wij stellen voor afbetalen met €50 per maand voor deze en voor deze en zo verder en dit zonder het probleem daadwerkelijk aan te pakken en deze schuldbemiddelaar lek op stuk te geven omdat hij zijn werk niet goed gedaan heeft.

Valeriaan
Berichten: 20

#3 , 29 jan 2014 12:24

Beste Bartus
U bent blijkbaar expert in deze materie?
Vooraleer te stellen dat de schuldbemiddelaar diep in de fout gegaan is, ware het wijs te achterhalen of de invordering van de schulden wel gegrond is.
Misschien werden de schuldeisers zelf betaald in de collectieve schuldenregeling, en heeft de deurwaarder hier geen weet van? Misschien gaat het over boedelschulden?

aan dreamer: neem contact met de deurwaarder en maak hem een kopie over van het eindvonnis. informeer ook bij de schuldbemiddelaar of deze schulden eventueel betaald zouden zijn, of misschien zelfs verworpen in de regeling?

nooit te snel conclusies trekken, maar wel actie ondernemen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”