Betalen van facturen die nooit werden ontvangen.

MinneD
Topic Starter
Berichten: 4

Betalen van facturen die nooit werden ontvangen.

#1 , 24 nov 2013 10:35

Sinds december 2012 ben ik overgestapt van Base naar Telenet met mijn mobiele telefoon.

Ik kreeg pas deze maand (nov 2013) 2 aanmaningen tot betaling van een bedrag(je) daterende uit januari 2013. Ik ontving echter nooit een factuur van dit bedrag. Niet via een reguliere zending noch met een aangetekende zending of per email. Ik heb dan ook een email gestuurd met de vraag om mijn schuld te staven met stukken. Ik kreeg echter geen reactie. Bijgevolg blijkt mijn schuld en dosier nog open te staan bij het incaso bureau "intrum justitia".

Wat kan ik nog doen? Kan dat zomaar dat ze zogezegde facturen 10 maand na datum kunnen invorderen terwijl ik deze nooit toegestuurd gekregen heb? Ik was trouwens op dat moment geen klant meer.

Alvast bedankt voor wat raad. :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 26 nov 2013 08:21

Niet de omvang doch wel het bestaan van die schuld was u bekend. Zij verjaart niet na 10 maand.
Vraag tussenkomst aan Ombudsdienst voor Telecommunicatie(Wet910321,Art.43’2)= http://www.ombudsmantelecom.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
en voeg daarbij kopie van uw aangetekende zending
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”