feitelijk samenwonend automatisch mee in schuldbemiddeling?

mimamo
Topic Starter

feitelijk samenwonend automatisch mee in schuldbemiddeling?

#1 , 14 nov 2013 21:19

Zal kort de situatie proberen te schetsen:

Ik woon een drietal jaar feitelijk samen met mijn partner. Ik werk, hij ontvangt dop-geld en doet op dit moment vdab-cursus met goede vooruitzichten voor een job.
In het verleden zijn er een aantal schulden gemaakt door hem en zijn inmiddels ex-vrouw, destijds gehuwd in gemeenschap van goederen.

Advocaat van mijn partner stelt voor om voor zijn deel van de schulden in schuldbemiddeling te gaan.

Nu is mijn vraag, kan ik mij hier buiten houden? Zie het niet zitten om als enige werkende van de drie partijen op te draaien voor hun schulden uit het verleden.

Dus concreet, kan enkel mijn partner in schuldbemiddeling gaan, of zit ik er dan ook automatisch in?

thnx!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 15 nov 2013 18:00

Als feitelijk samenwonende heb jij geen enkele verantwoordelijkheid ivm. de schulden van uw partner. U hoeft daar nooit voor te betalen. Wat wel kan , is dat de rechter oordeelt dat , gezien uw inkomen , de afbetaling vlugger kan. Omdat de zgn. vaste kosten van het gezin door de twee gedragen worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”