schuld bij de bank

Merel2
Topic Starter

schuld bij de bank

#1 , 06 nov 2013 11:42

mijn ex en ik hebben nog een openstaande schuld bij de bank
wettelijk gescheiden, vereffening verdeling nog niet gebeurd
ex betaalt momenteel een deel van de schuld af, maar héél weinig
via mail heb ik aan de bank laten weten dat ik eerst de vereffening verdeling afwacht om hun een afbetalingsvoorstel te doen
volgens bank heeft de verdeling er niets mee te maken, ik blijf samen met ex schuldig en gezien ze maar een heel klein deel zal afbetalen, moet ik de rest ophoesten

klopt dit? zal de passiva ook niet verdeeld worden? zal ik dan niet "maar" 50 % van de schuld bij de bank moeten aflossen ongeacht of ex zijn deel wel of niet kan terugbetalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 nov 2013 19:10

De bank heeft geen uitstaan met uw verdeling.
Dat staat niet in uw contract met de bank
De bank kan bij beide partijen vermoedelijk de VOLLEDIGE som opeisen.
Opletten bij niet betalen want dan kan mogelijk ineens de VOLLEDIGE lening worden ingevorderd.
Bij de verdeling moet uw ex zijn gedeelte en eventuele interesten aan u eerst terugbetalen dus deze bedragen worden afgetrokken van zijn deel in de gemeenschap.
Raadpleeg zeker uw notaris.

Merel2
Topic Starter

#3 , 07 nov 2013 10:14

Dank je Franciscus.

Er is spijtig genoeg geen gemeenschap, alleen maar passiva om te verdelen.
Stel dat ik nu de schuld bij de bank afbetaal, mijn ex zal mij nooit kunnen terugbetalen, ex zit in CSR en via die CSR wordt er nu een deel van de schuld afbetaald, maar in totaal zal ex 10 % van de schuld afbetalen.

Zou ik misschien voorstellen aan de bank dat ik de rest afbetaal? (het gaat niet over een gigantische som....)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 nov 2013 11:29

Dat kan en dan kunt u het gedeelte dat u voor hem hebt betaald eerst terugvorderen bij de verdeling.
Maar gezien CSR toch best eens met de notaris gaan praten die de verdeling doet.
In principe zitten zijn schulden aan de bank toch in de CRS???

Merel2
Topic Starter

#5 , 07 nov 2013 13:29

Inderdaad, de schuld bij de bank zit in zijn CSR, maar uiteindelijk zal er maar 10 % afbetaald geraken via de CSR (op het einde van de CSR zal ex toch vrij van schulden zijn, niet?)

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”