Problemen met de schuldbemiddelaar

Serpent
Topic Starter

Problemen met de schuldbemiddelaar

#1 , 10 okt 2013 20:28

Hallo,
Hier is mijn verhaal in het kort.Ik doe aan Schuldbemiddeling maar ik heb heel wat problemen met mijn Schuldbemiddelaar.Hij laat zijn werk liggen en als ik hem erop wijs, reageert hij dat ik geen gemakkelijke ben.Eerst zegt hij tegen mij dat mijn afbetalingsplan eind februari, begin maart opgestuurd word naar de rechtbank.Als ik hem een mailtje stuur begin april als alles goed verlopen is, stuurt hij terug dat alles op de rechtbank ligt.Maar als ik dan begin Mei naar de rechtbank bel om het verloop van het vonnis te volgen, blijkt het te zijn dat er helemaal niets binnen gebracht is. Ik bel hem hiervoor op om te horen als het om een vergissing gaat. Hij reageert alles behalve professioneel en gooit ook iedere keer de telefoon af terwijl je nog babbelt.Hij heeft het afbetalingsplan een week later binnen gedaan. Maar wat dan ook een punt is is dat hij tegen mij had gezegd dat het eind mei alles ging afgesloten zijn. In mei had ik al 3500 euro meer betaald dan mijn werkelijke schulden waren. Wat voldoende ging zijn mijn zijn onkosten. Wanneer ik het vonnis in de brievenbus kreeg, bleek het te zijn dat in plaats van de Schuldbemiddeling af te sluiten, hij nog een verlenging van een jaar had aangevraagd. Ik had toen een mailtje gestuurd om op afspraak te komen voor het te bespreken van de Schuldbemiddeling. Maar hij stuurde me een mailtje terug eind juni dat op e 20-06-2013 alle SE betaald waren en dat eind juli de beeindiging ging aangevraagd worden aan e rechtbank.Ik heb 28-09-2013 gebeld naar de rechtbank en er blijkt nog altijd niets binnen gedaan te zijn.

Ik heb nu mijn SB laten oproepen voor op zitting te komen.En mijn vragen waren de volgende:
-Kan ik vragen om mijn rekeningnummer te aan te passen, zodat ik mijn volledig loon zou krijgen.Aangezien er al een buffer van 6000 euro op de rekening staat.µ
-Mijn derde jaar van schuldbemiddeling is ingegaan op 7-09-2013. Kan ik vragen dat ik de SB zijn derde jaar niet betaal, omdat hij zijn werk heeft laten liggen. Als hij zijn job goed had gedaan was ik nooit een derde jaar ingegaan.
-De schuldbemiddeling daar ter plekke te laten afsluiten.
-Kan hij me iets maken omdat ik hem opgeroepen heb?
Alvast bedank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene

#2 , 25 okt 2013 09:01

Nee hij kan je niets maken, maar zal wel pissig zijn. Het is de arbeidsrechter die beslist.
Vraag ook inzicht in de schuldenrekening die op U naam moet staan en hij beheerd. Je mag deze inkijken, kopie vragen en grondig nazien.
Kijk ook bij de griffie van de arbeidsrechtband je dossier in. Is gratis en zo weet ja welke jaarverslagen, vonnissen, ... hij heeft neergelegd.

Veel succes. Sommige schuldbemiddelaars denken echt dat ze boven God staan en handelen ernaar. Tijd om daar eens even bij stil te staan want sommige gezinnen komen zo echt nog meer in de problemen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”