Teveel zal er niet zijn, net zo min er ook niets voor de beslaglegger gaat zijn. Wij wonen hier nog maar enkele jaren, dus buiten rente is er niet veel afbetaald en wij hebben bij de hypotheek extra geleend voor verbouwingswerken (welke niet gedaan zijn). Ik las ook dat men normaal niet mag verkopen als de kosten hoger zijn als de opbrengst, wat hier het geval gaat zijn?
Dus het lijkt er toch een beetje op dat de bank, notaris en deurwaarder gewoon eens goed willen op ons gaan verdienen, tenslotte zijn wij makkelijke slachtoffers. Kreeg 3 dagen geleden een brief van een notaris dat ik hem zou moeten contacteren, telefonisch om dingen te bespreken! Dit is voor mij gewoon onmogelijk, heb een sociale fobie, dus ik heb al last om irl met normale mensen die het goed menen en ik ken te praten. Ik ga dus echt met zo iemand geen dingen gaan bespreken. Mijn vrouw is al even slecht in sociaal contact, dus dit zit er echt niet in.
Hebben nooit iemand iets misdaan, willen enkel met rust gelaten worden, we hebben onze hondjes en elkaar en dat is goed zo. Maar de staat denkt daar anders over.
Alles is begonnen doordat ze mijn vrouw (toen nog vriendin) meer aan belastingen wouden doen betalen dan dat ze voor dat jaar zelf maar verdient heeft, dus heeft de staat onze auto gestolen waar die lening voor was. Ik betaal niet voor een auto die gestolen is door de staat aan een bank die samenwerkt met diezelfde staat, had het een correcte belasting geweest ok. Ik ga er van uit dat dit toch een automatische controle in het systeem is als %belasting >= loon is dat er dan een foutmelding komt en dit uitgezocht word, zeker als er niet betaald word. Wij hebben trouwens nooit een contract getekend, nog heeft men ergens gevraagd of wij akkoord gingen met ook maar 1 belasting, dus dit is zowiezo al roof. Nergens heb ik toestemming voor gegeven, maar goed dat is een andere discussie wat maar een aantal mensen inzien dat het anders kan.
Waar het eigenlijk om gaat is dat ze gerust het huis mogen verkopen, zoals gezegd, wij willen hier weg, maar dan wel met zekerheid dat alle schuld weg is en wij hier gewoon zonder dat men ons nog 1 keer lastig valt kunnen vertrekken. In normale omstandigheden dat je schulden hebt dat dit niet kan, ok. Maar wij hebben nergens doelbewust schulden gemaakt, men heeft gewoon ons doelbewust om wat voor reden ook (nooit schade aan iemand of zijn eigendommen toegebracht en niemand heeft last van ons) kapot gemaakt. Maar aangezien het om de staat gaat en banken is daar vast geen wet voor, laat staan een systeem die dit controleert. Ondanks dat men wel al onze info verzamelt en dit dus heel makkelijk moet kunnen, bankgeheim hebben we toch niet.
Waarom ik het hele verhaal typ, weet ik eigenlijk niet, want vermoed niet dat er hulp gaat komen. Meestal snappen mensen mij niet eens, maar goed, hebben jullie het hele verhaal.