dringende vraag collectieve schuldbemiddeling

dreamer
Topic Starter
Berichten: 54

dringende vraag collectieve schuldbemiddeling

#1 , 11 sep 2013 16:56

geachte,

sedert een drie tal jaar zijn we bij collectieve nu en hebben nog nooit geen overzicht gehad van het geld dat binnekomt bij collectieve of eender wat ook het ocmw heeft niks ontvangen daar we ook in budgetbeheer zijn en het leefgeld en vaste kosten geld gestort word naar ocmw

telkens wanneer we mailen of telefoneren naar collectieve krijgen we geen antwoord alsook als ocmw maild durrt het drie weken min voor er antwoord is en het is ook niet normaal wat betreft extra te verkrijgen enzµ

nu vrijdag komt de zaak weer voor doordat de collectieve herroeping wil maar er zijn geen nieuwe schulden gemaakt alsook mijn advocaat is op zwangerschapsverlof en die van het ocmw ook


wat te doen we zijn een gezin met drie kinderen

en leven van 120 euro per week voor eten en medicatie bonnekes school

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 11 sep 2013 18:26

U hebt toch het vonnis? daat staat toch in wie er allemaal betaald moet worden en hoe de verdeling is?
Eens lezen :
Gezien al drie jaar valt u ook nog onder de oude regeling.
Op de griffie van de arbeidsrechtbank zou normaal het dossier en het verslag te vinden zijn.
Het is wel niet UW advocaat deze wordt door rechtbank aangesteld.
http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... geling.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.tussenstap.be/veel_gestelde_ ... g#item_194" onclick="window.open(this.href);return false;

dreamer
Topic Starter
Berichten: 54

#3 , 11 sep 2013 19:39

het gaat erom dat ik geen verslagen krijg van de schuldbemiddelaar en nee weet dat hij mijn advocaat is maar mijn advocaat is op zwangerschaopverlof en ocmw begeleider ook

Reclame

Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#4 , 11 sep 2013 19:47

Ga naar de griffie van U rechtbank en vraag je dossier op. Daar kan je alle verslagen gratis inkijken.
Normaal moet de schuldbemiddelaar je op aanvraag een overzicht bezorgen. Stuur hem een AS met kopie naar de griffie om de jaarverslagen en overzichten te bekomen. Hij moet deze geven. Wil hij (zij?) niet meewerken dan laat je hem oproepen via schrijven naar de griffie.
Verlof is geen reden dat je u dossier niet zou kunnen inkijken, opvragen. Ze ontvangen wel in haar verlof U erelonen. Als ze hun taak opgedragen via de rechtbank niet kunnen uitvoeren is dat hun probleem, niet de uwe.

Dus gewoon snel naar de griffie gaan en je weet al heel wat meer.
Succes ermee en laat weten hoe het verder verlopen is.

dreamer
Topic Starter
Berichten: 54

#5 , 11 sep 2013 19:59

vrijdag komt de zaak voor rene dus denk nie dat ik nog op tijd ben hij wil herroeping en mijn advocaat die zaak verdedigt is op verlof en ocmw ook

dreamer
Topic Starter
Berichten: 54

#6 , 11 sep 2013 20:28

kijk mijn vrouw mag niet werken bewijzen zijn bij colledctieve hiercan en ik heb dopgeld en ben pas geopereerd aan tanden heb nieuw boven en onder gebit en zoek werk via internet en stap in project van vdab in oktober maar heb drie kids van mijn vrouw de vaders betalen niks ook niet voor sdchoolkosten, medicatie of dokter enz dus ja ze blijven zagen colllectieve enz

Franciscus
Berichten: 38739

#7 , 11 sep 2013 22:41

Probeer de zin te begrijpen maar het is misschien toch beter dat u hier en daar een Hoofdletter en een . punt zet.

dreamer
Topic Starter
Berichten: 54

#8 , 12 sep 2013 08:18

betreft dus volgende , wij zitten ongeveer al drie jaar in collectieve schukdbemiddeling. Nu mijn vrouw mag niet werken, en er zijn documenten hiervan overgemaakt aan de collectieve schukdbemiddelaar.
We hebben nog nooit een overzicht gehad van wat geld er binnen komt, en wat er betaald word.
We zijn ook bij het ocmw die steeds het leefgeld ontvangen , en daarmee vaste kosten betalen en per week leefgeld storten en dit is 120 euro per week voor 5 personen.
Nu een maand of zes geleden vroeg de advocaaat van de collectieve een herziening aan, maar deze is toen niet doorgegaan, en zowel ikzelf als de assistent van het ocmw kunnen heel moeilijk de collectieve bereiken.
Er zijn geen nieuwe schulden gemaakt en vorige week kreeg ik antwoor op mijn schrijven i.v.m extra gelld voor school over te maken, aangezien ik drie schoolgaande kinderen he .
Ik kreeg antwoord van de collectieve dat er nota van was en er een brief onderweg is naar me thuis , maar dit kan toch geen vier dagen duren.
Gisteren heb ik uiteindelijk dan de collectieve aan de lijn gehad en vertelde hij me dat hij er niet wenst op in te gaan, aangezien vrijdag dit voor de rechtbank komt en hij een herroeping gaat aanvragen.
Het probleem is mijn eigen advocaat die de zaak behartigd, is op zwangerschapsverlof, en mijn ocmw begeleider is op verlof.
Ik werk niet en heb dopgeld, doordat ik eind mei geopereerd ben aan mijn gebit, en een volledig nieuw boven en onder gebit laten steken heb, aangezien ik diploma heb van chef-kok is dit betre voor aan werk te raken.
Nu ben ik ook al geruime tijd bij de vdab in begeleiding en in oktober start ik met een cursus.
Het kindergeld en alle inkomen komen toe bij collectieve, alsook de studietoelage enz.
Wat kan ik nu beste doen morgen dus vrijdag zonder advocaat of persoon van het ocmw, kan hij zomaar de herroeping in halen, aangezien ik solliciteer via pc, en de bewijzen doorstuur naar hun is dit niet voldoende bewijs voor hun zegt hij.
Maar ze weten dat ik met een cursus ga beginnen want hiervan hebben ze ook attest van de vdab.
We zijn een gezin met drie kinderen dus ja is niet makkelijk allemaal aangezien de vaders van de kinderen niet in kosten inkomen of onderhoudsgeld betalen, komt alles van een loon dus dat is de struikelblok denk ik.

Ik hoop vandaag de bvrief te ontvangen van de collectieve zodat ik kan zien wat ze geschreven hebben alsook alle bewijzen ga ik afprinten denk ik van mails en dan dossier kijken gaan.

Maar kan ik uitstel vragen of moet ik mezelf verdedigen want assistent van ocmw zegt me ook dat de collectieve heel moeilijk te bereiken is en ook geen overzicht geeft.

MVG

FreelancerIT
Berichten: 1206

#9 , 12 sep 2013 10:09

Is er geweten waarom uw Collectieve herzien wordt?

Bovendien, in een Collectieve zitten en werkloos zijn... Afgaande op wat men mij vertelde x jaar geleden is dat niet echt de bedoeling. Komt er wel voldoende geld binnen om zowel de schulden af te betalen als in uw onderhoud te voorzien?

dreamer
Topic Starter
Berichten: 54

#10 , 12 sep 2013 10:25

heb vandaag een brief ontvangen van de collectieve het draait dus doordat mijn moeder in het ziekenhuis gelegen heeft en ze na haar ontslag ze is 84 jaar bij ons verbleven heeft voordat ze in een rusthuis geplaatst werd heeft ze meegedeeld in de kosten en had ik dus toegang tot haar rekening met haar medeweten
nu draait dus alles daarom dat ik van haar geld ontving pffffffffffffff
voor medicatie, kosten, kosten van kinesist enz
toen ze naar het rusthuis ging een flat tv aangekocht en dergelijke
heb daar alle bewijzen van
en heb ook via gerecht vredegerecht een bewindvoeder laten aanstellen
toen heb ik ze in een rusthuis laten brengen en daar heeft haar zuster haar buitengehaald
en geplaatst in een ander rusthuis ergens in gent
het draait dus allemaal om geld mijn moeder heeft 3 eigen zaken gehad vroeger en hb hier papieren liggen dat er geld weg is van haar rekening toen ze in zieknhuis lag naar haar zus enz
mijn moeder lijdt aan altzeimer dementie , en nu das een zaak voor bewindvoerder wat heeft dit in hemelsnaam te maken met collectieve
als men zijn moeder niet mag opvangen
mvg

dreamer
Topic Starter
Berichten: 54

#11 , 16 sep 2013 09:03

ongelooflijk, men kreeg de kans nog niet om jezelf te verdedigen en aan het woord te komen of uitstel te vragen, 11 oktober weet ik of het herroepen word

bij herroeping kan ik in beroep gaan
kan ik zelf schulden maandelijkks aflossen en hoe bekom ik overzicht van alle in komen, uitgaven en schukden collectieve

mvg

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#12 , 19 sep 2013 13:52

Kan je zelf schulden maandelijks aflossen?
Soms wel, maar dat gaat je veel werk kosten.

Alles hangt er van af bij wie je schulden hebt en hoeveel. Als je een eigen huis hebt, dan is de kans groot dat dit zal worden openbaar verkocht.
Heb je geen eigendommen en niks van waarde, dan maak je meer kans, want de schuldeisers kunnen het geld dan nergens gaan halen en gaan dan moeten rekenen op jouw goodwill om maandelijks x euro af te betalen.
Heb je geen eigendom maar wel een auto of nieuwe IT-spullen, dan zal de deurwaarder deze komen opschrijven om ook openbaar te verkopen.

Als je CSR wordt herroepen ben je in feite vogelvrij voor de schuldeisers. Begin dan met deze aan te schrijven en een voorstel te doen voor een afbetaling. Soms gaan ze akkoord, omdat het beter is dan niks.

Een tip om de rechter meer aan jouw kant te krijgen: Probeer geld te verdienen. Laat zien dat je wil werken. Opleidingen kunnen gepaard gaan met deeltijds werken. Zelfs al is het 1 of 2 dagen per week. Dat maakt indruk.

Niet werken'omdat je een cursus gaat volgen', maar die tot op heden nog niet volgt, valt niet in goede aarde bij een arbeidsrechter. Wat telt, is het nu. jij bent verantwoordelijk voor die schulden, jij moet zien dat je er uit geraakt. CSR is een hulpmiddel, geen doel op zich.

Hopelijk komt het voor jou en gezin alsnog in orde.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”