Op resp. 4 en 5 augustus 2010 werd door de gerechtsdeurwaarder derdebeslag gelegd in handen van resp. mijn werkgever en de vakantiekas.
Deze beslagen werden mij aangezegd (ter kennis gebracht) bij gerechtsdeurwaardersexploot op 9 augustus 2010.
Het betrof een bedrag van 4500 euro. Ondertussen had de gerechtsdeurwaarder al mijn andere schulden er ineens bij gepakt.
Waardoor ik met een schuld van 36.000 euro zat die moest afbetaald worden.
(Ik noem hier de bedragen want dit is toch anoniem)
Op 13 augustus 2012 krijg ik een brief aan van de verzekering dat ik aan hen 36.000 euro verschuldigd ben.
Zij schrijven mij, wij zijn bereid de interesten kwijt te schelden indien u binne de maand overgaat tot vergoeding van onze schade. Indien u deze termijn laat verstrijken vervalt ons aanbod.
Ik contacteer hen terug met een afbetalingsplan, waar ze mee akkoord gaan. 75 euro per maand af te lossen. Dit voorstel hebben ze van mij ontvangen op 21 augustus, dus binnen de maand.
Maar de interest loopt wel verder???
2de vraag is als ik een overeenkomst heb met de verzekering om dit bedrag recthstreeks aan hen te betalen en de gerecthsdeurwaarder heeft het oorspronkelijke bedrag van 4500 euro al lang geïnt! Dan vervalt mijn loonbeslag toch? Heb een duidelijk zwart op wit contract met de verzekering. Zonder deurwaarder die er tussenzit, brengt dit geen extra kosten mee, omdat zij er anders uiteraard ook een procent op pakken. Heb alle documenten al doorgestuurd naar hen. Ondertussen al 2maal! Heb al 2x te horen gekregen dat ze de advocaat van de tegenpartij gingen contacteren, omdat deze uiteraard opdracht heeft gegeven tot loonbeslag.
Maar tot op heden antwoord deze niet. Hierdoor is er een deel van mijn vakantiegeld ingehouden!
Mijn vraag is, zou ik hiervoor eens naar een advocaat gaan? Want zolang de advocaat niet antwoord loopt dit spel verder uiteraard.