Ik zit namelijk sinds 2010 vrijwillig bij schuldbemiddeling, maar ik heb onlangs een brief gekregen dat er een homologatievonnis geweest is in de maand Juli 2012 bij de arbeidsrechtbank, met als gevolg dat zij nu pas enkele betalingen doet. In die 3 jaar tijd heeft zij 7 000 euro gespaard (maandelijks pakte zij ongeveer 40 euro).
Op 8 augustus 2013 heeft ze van de 4 Schuldeisers dus 3 ineens kunnen afbetalen en de 4de zal nog 16 maanden duren. Voor haarzelf heeft zij ook bijna 1000 euro toegewezen gekregen, wat voor mij meer dan een half jaar sparen betekende.
Het probleem echter is: er staat in de brief ook bij dat er nog 40 betalingen moeten gebeuren, en dat die betalingen blijven lopen van augustus 2013 tot en met november 2016.
Welke betalingen kunnen deze zijn? Ik kan mij niet inbeelden dat ik nog extra schulden heb gemaakt. Ik leef bij wijze van spreke al jaren op water en brood.
Weet er iemand of er bijkomende kosten zijn die 3 jaar kunnen duren?
Momenteel betaal ik rond de 200 elke maand. (al 3 jaar) Snap het niet zo goed meer... Ze antwoord amper op men mails en telefoontjes.

Het is ZEER moeilijk om haar te bereiken (altijd op de rechtbank), maar ik ben het kotsbeu. Ik heb jaren afgezien, ik kan de schulden zelf afbetalen ben daar ondertussen wel slimmer door geworden.
Wat is een homologatievonnis juist? hoe komt dat ze pas 13 maanden later ontdekt dat er een uitspraak was?
Moet ik akkoord gaan?
Kan ik vragen aan de rechter om zelf mijn betalingen te doen en iets afspreken met de Schuldeiser? Wat dan met de interesten?
Ik hoop dat ik geholpen word,
Kabeltje