In februari 2000 ga ik een autolening aan bij GMAC (België). Wegens omstandigheden kan ik na bepaalde tijd die lening niet meer afbetalen. Ik hoor daar niets meer van tot 2009 wanneer het bedrijf Unisolve uit Nederland mijn contacteert in opdracht van GMAC.
Na wat onderhandelen komen we tot een afbetalingsplan van 50 euro / maand wat ik perfect uitvoer.
Nu neemt Unisolve om de zoveel tijd contact met mij om het afbetalingsplan te verhogen. Ik ga daar één keer op in en betaal sedertdien 75 euro per maand af.
Nu probeert dit bedrijf opnieuw het bedrag te verhogen. Omdat ik het zaakje niet zo vertrouw vraag ik bij Unisolve een overzicht op van het totaalbedrag wat nog open staat.
Dit zou volgens hun zijn:
Hoofdsom: 6.493,18 euro
Rente tot 18/06/2013: 4.726,75 euro
Gezien de rente redelijk dicht bij de hoofdsom ligt vraag ik een overzicht hoe ze aan dit bedrag komen.
Als antwoord sturen ze mij gewoon een kopie op van het origineel contract uit 2000 zonder een woordje uitleg.
Wat zijn hier nu mijn rechten / plichten?
Kan dit bedrijf mij telekens verplichten het afbetalingsbedrag te verhogen en hoe zit het eigenlijk met de rente? Ik wil het bedrag afbetalen maar als de rente steeds blijft stijgen betaal ik eigenlijk nooit de hoofdsom af.
Graag een beetje informatie indien mogelijk. Is dit bedrijf gekend en te vertrouwen?
bedankt !