autolening

sabinneke
Topic Starter

autolening

#1 , 28 jul 2013 12:10

3 jaar geleden kocht ik samen met mijn ex een nieuwe wagen op afbetaling (6 jaar). Maandelijks betaalden we nog elk de helft, ik stort op zijn rekening.
Nu kreeg ik een brief van de nationale bank dat hij niet meer betaalt.
Intussen kwam ik te weten dat hij collectieve schuldbemiddeling heeft aangevraagd en dat er reeds beslag gelegd wordt op zijn loon.
Kunnen ze mij het volledige bedrag doen betalen ? Waar kan ik gaan voor hulp ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jul 2013 23:00

"die ik stort op zijn rekening."...veel kans dat hij nooit heeft doorgestort.
Ja de leningmaatschappij kan bij ieder van de contractanten het volledige bedrag van de maandelijkse betalingen opvragen - trouwens ze kunnen ineens de volledige betaling vragen in eenmaal of de auto terug invorderen.

Wie rijdt met de wagen, wie betaald de belasting en verzekering?

Als uw ex het geld zou misbruikt hebben en dus niet doorgestort ... dat al zeker melden aan de schuldbemiddelaar en dat geld van uw ex terugeisen.

sabinneke
Topic Starter

#3 , 29 jul 2013 18:23

de wagen is reeds geruime tijd verkocht, ik wou meteen afbetalen maar mijn ex had het geld dringend nodig zodanig dat de lening lopende bleef na verkoop.

Reclame

Franciscus

#4 , 29 jul 2013 18:31

En mocht de wagen verkocht worden terwijl de lening nog liep?

sabinneke
Topic Starter

#5 , 29 jul 2013 18:33

zolang de lening betaald wordt is dat normaal gezien geen probleem

Franciscus

#6 , 29 jul 2013 19:06

Uw leningsvoorwaarden eens goed lezen..... het voertuig is 'meestal' geen eigendom ( eigendomsvoorbehoud) zolang de lening niet is afbetaald.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”