Door allerlei omstandigheden hebben we schulden die we langzaamaan aan het wegwerken zijn. Maandelijks doe ik mooi mijn afbetalingen aan de deurwaarders en normaal gezien is tussen dit en 2 jaar alles afbetaald.
Spijtig genoeg ben ik 1 dossier bij 1 deurwaarder volledig vergeten (ik geef toe, écht mijn fout) en die heeft een loonbeslag uitgevoerd. Van die schuld blijft nu nog ongeveer een 200 euro te betalen. Ik belde dus vandaag naar die deurwaarder om hiervan een bevestiging te krijgen en die zei dat ik er niet zo makkelijk vanaf kom.
Blijkbaar worden nu alle deurwaarders gecontacteerd waar wij dossiers lopen hebben en kunnen die beslissen om dat loonbeslag verder door te laten lopen. Is dit echt mogelijk? Wij hebben twee universiteitsstudenten en het was de afgelopen maanden al niet makkelijk, dus ik was blij dat ik ons normaal loon terug zou krijgen en nu wordt die hoop volledig de grond ingeduwd. Het loonbeslag is enkel op naam van mijn echtgenoot, ik heb nog volledig mijn loon en er worden ook alleen maar deurwaarders gecontacteerd waar mijn echtgenoot dossiers heeft. Maar wat met dossiers op onze beide namen? Gaat dit dan integraal naar het loonbeslag van mijn echtgenoot of wordt er 50% doorgegeven van het te betalen bedrag? Wat is de procedure?
Hiervan wordt ik echt depressief en worden we alleen nog maar dieper in de schulden gestoken...
Wat kan ik doen?
Dank je wel voor jullie reactie