deurwaarder op komst

trust
Topic Starter

deurwaarder op komst

#1 , 22 mei 2013 21:36

Een goede vriend van mij heeft hoge schulden wegens borgstelling 60.000 euro
bank gaat niet akkoord met minnelijke schikking vonnis is er en betekening weldra.

ik heb met de vriend afgesproken dat ik een bod zal doen op de beslagbaren goederen

wat is een aanvaardbare bedrag voor

2tv flatscreens
2 bureels
4 monitoren
1 box spring 2 persoons
2 bureel kastjes
2 ligstoelen
1 mat
1 tafel
2 stoelen
2 bureel stoelen
4 monitoren
keuken gerei

mag men een bod opgeven van bv 1500 euro als de DW zegt niet voldoende dan optrekken ?

maar wat is een aanvaardbare bod op de veiling krijgt hij er toch niet veel voor vermoed ik
alles is wel redelijk nieuwe materiaal behalve computers en monitoren 5 jaar oud

waar kan ik zo'n model contract vinden voor dan daarna een COMMODAATS contract op te maken

alvast dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2013 21:46

Eens op een tweedehandssite nakijken.

mava105

#3 , 23 mei 2013 12:17

En denk je dat dat zal helpen? DW kennen ook de truuken van de foor.

Reclame

Mommaerts

#4 , 23 mei 2013 13:41

Is toch geen 'truk van de foor', iedereen mag toch een bod uitbrengen! Waarom denk je anders dat DW's beslag leggen... In de hoop dat familie of kennissen het lot opkopen, allemaal apart in een veilingshuis krijg je er niks van hoor.
Amateur filosoof en kluizenaar

bartvdv

#5 , 23 mei 2013 14:02

Uitgebreid document opstellen met naam/adres/goederen/plaats van beslag, enz. + het bod; en aangetekend versturen aan de deurwaarder binnen de tien dagen na opschrijven van de inboedel. Het staat de deurwaarder vrij om wel of niet op het bod in te gaan. Indien de deurwaarder niet akkoord gaat kan je het bod verhogen. Gaat de deurwaarder wel akkoord, dan krijg je van hem een PV m.b.t. de goederen. Daarna stel je een 'akte van bruikleen' op en hecht je het PV daaraan vast. Dan kan in ieder geval geen beslag meer gelegd worden op 'jouw' goederen. (art. 1526 Ger.Wb)

Een model van bruikleenovereenkomst kan je hier vinden (het is een model uit Nederland, maar dat kan je wel aanpassen naar het 'Belgisch'): http://www.advisie.nu/index.php?option= ... &Itemid=99" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou de akte ook laten registreren bij de dienst Registratie en domeinen van de FOD.

(Er is geen enkele reden waarom de deurwaarder jou niet de nodige modeldocumenten zou weigeren, hij spaart tenslotte belangrijke kosten en tijd uit).

trust
Topic Starter

#6 , 23 mei 2013 17:46

Ok bedankt voor 't antwoord. stel dat nu de deurwaarder niet akkoord gaat dan worden de meubels opgehaald,
maar ik wil helpen en zelf meubels kopen dan zodra de mensen een menswaardig leven kunnen leiden.

ik koop meubels op mijn naam en laat ze ook factureren op mijn naam

moet ik dit best betalen via bankrekening of mag ik contant betalen aan de leverancier ?

en kunnen ze dan alsnog in beslag genomen worden ?
want immers de aankoop is niet gebeurd via de GDW maar via de leverancier weliswaar op mijn naam en met mijn centen

bartvdv

#7 , 23 mei 2013 18:43

Een deurwaarder kan gewoon beslag leggen op alles wat zich in de woning bevindt. Hij hoeft geen rekening te houden met eventuele documenten waaruit blijkt dat de eigendommen aan iemand anders toebehoren. Hij kan uitgaan van de stelling 'bezit is eigendom'. je moet dus heel goed documenteren over welke meubelstukken het gaat- tot in detail, facturen/aankoopbewijzen/betaalbewijzen (cash lijkt mij uitgesloten) ter beschikking houden, enz. Legt de deurwaarder toch beslag, dan rest je nog de revindicatievordering bij de beslagrechter. Beter lijkt mij een minnelijke inkoop van de in beslag genomen goederen.

denlowie

#8 , 23 mei 2013 19:19

Mocht je toch meubelen kopen voor je vriend, wel laat een inventaris opmaken door een deurwaarder uit je buurt en die zal het laten registreren, en dit kost zeer weinig(75 a 100€) en je vriend kan gerust slapen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

trust
Topic Starter

#9 , 23 mei 2013 19:56

Een deurwaarder kan gewoon beslag leggen op alles wat zich in de woning bevindt. Hij hoeft geen rekening te houden met eventuele documenten waaruit blijkt dat de eigendommen aan iemand anders toebehoren. Hij kan uitgaan van de stelling 'bezit is eigendom'. je moet dus heel goed documenteren over welke meubelstukken het gaat- tot in detail, facturen/aankoopbewijzen/betaalbewijzen (cash lijkt mij uitgesloten) ter beschikking houden, enz. Legt de deurwaarder toch beslag, dan rest je nog de revindicatievordering bij de beslagrechter. Beter lijkt mij een minnelijke inkoop van de in beslag genomen goederen.
dat lijkt mij ook het beste maar wat is een aanvaardbare minnelijke bod ?
zelf heb ik alles opgezocht wat de nieuw prijs is ik kom op 4500 euro

Franciscus

#10 , 23 mei 2013 20:23

http://www.dvm.be/visitor/NL/uitvoering.Asp" onclick="window.open(this.href);return false;

gdm2

#11 , 07 jun 2013 13:38

En als je "gemeubeld" huurt ? je laat in het huurcontract een lijst van de meubelen opnemen ?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”