beslag ja of nee

leeuwke1969
Topic Starter

beslag ja of nee

#1 , 03 mei 2013 11:59

als onthaalouder hoor je dikwijls verhalen van ouders en soms gebeurt het dat een ouder zijn problemen aan mij voorlegt. Soms kan ik helpen, maar soms weet ik ook niet wat te doen en hoe te helpen.
Een ouder heeft het bezoek gekregen van een gerechtsdeurwaarder van een zaak waar hij op afbetaald, maar niet regelmatig. De hoofdsom is betaald en hij heeft blijkbaar ook een groot deel van die overige kosten betaald. Kan men voor die overige kosten (ik vermoed rechtszaak) beslag leggen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mei 2013 12:14

Zeker, als er een vonnis is of als deze in de algemene voorwaarden worden voorzien.
Zo kunnen alle kosten (schade - gerecht - intrest - invordering- en deurwaarderskosten) zonder meer gevorderd worden.
Indien niet-betaler naar de rechtbank wil stappen en verliest moet daar vermoedelijk de rechtspleging vergoeding enz nog worden bijgeteld

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”